Upravo je on okidač za cijeli niz bolesti, poput dijabetesa, pretilosti, hipertenzije te raznih kroničnih oboljenja.

Dok jedete šećer, otpušta se hormon sreće dopamin.

No, trik je u tome što ga svaki put morate pojesti više kako bi vaš organizam otpustio istu količinu dopamina.

Zašto ga se stoga ne biste odrekli na nekoliko sedmica te isprobali šećerni detoks?

Budete li uporni, rezultati bi vas mogli zaprepastiti.

Neki smatraju da je za zdravstvene dobrobiti dovoljno samo smanjiti unos rafiniranog šećera, no to nije tačno.

Zašto biste ga uopće konzumirali kad u vašem organizmu stvara disbalans i kad od njega nemate apsolutno nikakve koristi?
 

Opasni antinutrijent

Za razliku od proteina, ugljikohidrata i masnoća, šećer nije makronutrijent.

Jedino što on daje vašem tijelu su prazne kalorije.

Neki ga s razlogom nazivaju i antinutrijentom jer iz organizma „izvlači“ minerale, poput magnezija i kalcija, za vlastitu probavu.

Kako šećer djeluje na vaš organizam:

-povećava razine štetnih triglicerida u krvi

-opterećuje jetru

-može dovesti do rezistencije ili otpornosti na hormon leptin

-dovodi do pretilosti

-stvara ovisnost

-dovodi do naglog rasta i pada energije

Savjeti za provođenje šećernog detoksa

ko ste odlučni, šećerni detoks možete napraviti tako da se već prvog dana odreknete sve hrane koja ga sadrži.

No možete to učiniti i postepeno – tako da prvih nekoliko dana procesirani šećer zamijenite prirodnim zaslađivačima, poput sirovog meda, javorova sirupa, stevije, kokosovog šećera i sl., koje ćete konzumirati u vrlo malim količinama.

Nakon toga trebali biste eliminirati i te prirodne zaslađivače.

Donosimo savjete za detoks
 

Eliminirajte iz kuhinje sve namirnice koje sadrže rafinirani šećer

Prije kupovine dobro provjerite sastojke navedene na pakiranju.

Jako je važno i da, osim rafiniranog šećera, izbacite i sve umjetne zaslađivače, koji su jako štetni za vaše zdravlje i dovode do raznih oboljenja.    
 

Napunite kuhinju svježim povrćem i voćem te kuhajte sami

Nabavljajte i kupujte isključivo svježe i sezonsko voće i povrće, salate, korjenasto povrće i sl.

Poželjno je da što češće kuhate sami jer ćete tako imati potpunu kontrolu nad time što unosite u organizam.   

U malim količinama možete pojesti voće koje sadrži prirodne šećere, na primjer datulju, smokvu ili nekoliko grožđica.

Za razliku od procesiranog šećera, prirodni šećeri, poput fruktoze prisutne u voću, korisni su za vaše zdravlje, osobito zato što dolaze u „paketu“ s mineralima, vitaminima, vlaknima i enzimima.

Zato se takve hrane nipošto ne biste trebali odreći. 

Povećajte unos vlaknaste hrane i vode

Hrana poput orašastog voća, sjemenki i mahunarki pridonijet će osjećaju sitosti i u tom slučaju i vaša žudnja za slatkišima će se smanjiti.

Također, dijetalna vlakna održavaju zdrave razine šećera u krvi, odnosno sprječavaju nagli pad šećera.

Svakako povećajte unos voća bogatog vlaknima i vodom, poput citrusa, bobičastog voća, dinje, lubenice…

Važna je i dostatna hidratacija organizma, stoga povećajte unos vode.  

Jedite više biljnih proteina

Konzumirajte mahunarke, poput leće i graha, šparoge, avokado, brokulu, raznovrsno orašasto voće, kvinoju, chia sjemenke, zobene pahuljice i sl. 

Apstinencijska kriza

Prvih dana nakon odricanja od procesiranog šećera mogli biste patiti od glavobolje, grčeva, umora, nadutosti i sl., no neka vas to ne obeshrabri, samo nastavite dalje.

Ti će simptomi apstinencijske krize s vremenom nestati.

Sjetite se da šećer stvara ovisnost i da će ga vaše tijelo u početku tražiti, no nemojte posustati i odustati.

Trajanje detoksa

Čišćenje organizma od šećera može trajati nekoliko sedmica ili mjesec dana.

Dvadeset i jedan dan je potreban za uvođenje zdravih navika, izdržite barem toliko!
 

U nastavku pogledajte kako izgleda plan za desetodnevni detoks organizma od šećera.

قالب وردپرس

Komentari: