Zaboravite jutarnju kafu i, umjesto nje, hodajte gore-dole uz i niz stepenice.

Zvuči kao noćna mora svakome ko pokušava da se razbudi nakon napornog radnog dana ili burnog izlaska. Malo vježbanja, međutim, učiniće mnogo više za vašu energiju, nego vožnja liftom i šolja kafe, a ujedno ćete uštedjeti novac.

“Saznali smo da se ljudi nakon vježbanja osjećaju energičnije, dok sa kofeinom nema neke promjene. To je trenutni osjećaj, koji osjetite odmah nakon vježbanja, ali sa 50 miligrama kofeina nismo postigli veliki efekat”, kaže Patrik O’Konor, profesor na odjeljenju za kineziologiju sa Univerziteta Džordžija i koautor novog istraživanja o kafi.

Učesnici istraživanja bile su studentkinje koje su tvrdile da su hronično neispavane, zbog višesatnog rada za kompjuterima i gledanja u monitore. One su, različitim danima, konzumirale kapsule sa kofeinom i provodile po 10 minuta hodajući gore-dole uz i niz stepenice.

“Ljudi koji rade u kancelarijama mogu da izađu napolje i da šetaju, ali u tome ih može spriječiti loše vrijeme. Ipak većina njih koji rade u poslovnim zgradama imaju pristup stepenicama”, kaže profesor O’Konor.

Da bi ispitali efekte kofeina i vježbanja, svaka grupa je rješavala verbalne i kompjuterske testove, kako bi moglo da se izmjeri kako se ispitanici osjećaju i koliko dobro izvršavaju određene kognitivne zadatke. Ni kofein ni vježbanje nisu izazvali velika poboljšanja kod pažnje i memorije, ali je hodanje uz stepenice povezano sa povećanjem motivacije za rad.

Profesor O’Konor dodaje da bi trebalo uraditi još istraživanja o konkretnim prednostima vježbanja na stepenicama, ali čak i malo vježbanja na stepenicama može da poveća osjećaj povećanja energije, bez smanjenja kognitivne funkcije.

KOMENTARI:
Loading...