Studija objavljena u časopisu BMJ Open otkrila je da nevjerojatnih 60 posto kalorija u dnevnoj prehrani prosječnog Amerikanca dolazi od “ultra-obrađenih” namirnica ( a vjerojatno ni BiH ne zaostaje puno). Kada se kaža da je namirnica “ultraobrađena” to znači da sadrži aditive – poput hidrogeniranih ulja, umjetnih aroma i emulgatora, a svi su skriveni pod E brojevima.

Istraživači su također otkrili da ove ultra-procesirane namirnice sadrže ogroman postotak dodanog šećera što povećava rizik od pretilosti, dijabetesa tipa 2 i bolesti srca. U intervjuu za HealthDay News, glavna autorica studije Euridice Martinez Steele objasnila je kako iz prehrane izbaciti ultraprerađene namirnice:

“Postoji jedan vrlo jednostavna način da ne unosiš namirnice opterećene dodanim šećerom, a to je da naučiš dobro razlikovati pravu ili cjelovitu hranu od prerađene. A taj put počinje tako da čitaš etikete i shvatiš da nije toliko teško kuhati i povremeno napraviti zdrave slastice.”

Pet najgorih

Čips – postoje bolji i lošiji čipsevi. Lošiji su oni koji imaju i najviše okusa jer sadrže umjetne arome, boje i konzervanse. Osim na deklaraciji to se uglavnom može vidjeti i po samoj boji čipsa koja je neprirodna, uglavnom naginje prema narandžastoj. Bolja zamjena za kupovni čips je onaj napravljen kući ili na kojem piše da je organski jer takvi obično sadrže više vlakana, manje soli i nezdravih masnoća.

Keks, kolači i torte zamotani u plastiku – izgledaju svježe mjesecima, a prepuni su šećera i konzervansa (otuda i njihova dugovječnost). Pravljenje vlastitih slastica puno je bolja opcija jer osim istinske svježine, manje šećera ili zdravih sladila i izostanka konzervansa za njihovu pripremu možeš koristiti i zdravije verzije brašna poput pirovog, kokosovog.

Dijetna pića – osim činjenice da takva pića imaju nultu nutritivnu vrijednost, ona sadrže umjetna sladila poput aspartama, saharina i sukraloze te je povezana s glavoboljama, depresijom i povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2.

Smrznuta pizza – većina tijesta za pizzu koja se kupe gotova sadrže aditive, zato je najbolje napraviti vlastito tijesto. Postoji puno recepata i za tijesta za pizzu od integralnog ili bezglutenskog brašna kao i za proteinske podloge.

Slatkiši – većina ih pored šećera sadrži visoko fruktozni sirup i umjetne arome. Ali srećom, običnu čokoladu možeš zamijeniti za onu sa 70 posto kakaa. Takva čokolada je dobar izvor magnezija i antioksidanata, koji mogu pomoći u smanjenju krvnog pritiska i holesterola.

Loading...