Često zaboravljamo kako je upravo ovo jedan od organa koji je za život važan i kako ima važne funkcije za organizam. Istaknimo i kako je jetra najveća žlijezda u ljudskom organizmu i ujedno predstavlja jedini unutrašnji organ koji se može regenerirati.

 Na ovoj listi nećete naći alkohol – to je previše očito. Međutim, postoje popularne navike koje će, nakon mnogo godina, dovesti do slabe ili bolesne jetre.

Nepravilna prehrana

Kao što u planer upisujete sastanke, dogovore i druge obaveze, tako si postavite i fiksno vrijeme za jelo! Jednostavno u to doba dana na pola sata budite nedostupno za bilo što drugo. Naravno, taj plan prilagodite svom dnevnom ritmu. Međutim, najbolje bi bilo kada biste jedite 4 do 5 malih obroka dnevno, umjesto, kako ste to možda do sad činili – doručak “s nogu” i obilna večera.

Primjerice: 8:00 – doručak, 11:00 – užina, 13:00 – ručak, 16:00 – popodnevna užina, 19:00 – večera.

Istu stvar jedete uvijek iznova

Prehrana bi trebala osigurati tijelu sve neophodne hranljive tvari. Prije svega, bilo bi važno da sadrži dovoljno dijetalnih vlakana prisutnih uglavnom u povrću, gustoj kaši i proizvodima od žitarica. Drugo, ne zaboravite na antioksidanse, vitamine i minerale… Naći ćete ih u povrću i voću. I treće što ne smijemo zaboraviti su nezasićene omega-3 masne kiseline kojima obiluje plava morska riba, ali i neki orašasti plodovi i sjemenke.

Konzumirate prženu hranu svaki dan

Najpoželjniji oblici termičke obrade su kuhanje u vodi i na pari, pečenje uz mali dodatak masti i pečenje bez masnoće. Ne preporučuje se duboko prženje. Pokušajte se odreći majoneze, margarina, maslaca, punomasnih mliječnih proizvoda. Umjesto toga obrok obogatite povrćem.

Jedete previše masti i jednostavne šećere

Životinjske masti treba smanjiti: ​​mast, masne dijelove svinjetine i govedine, masno meso, vrhnje i maslac nikako nisu dobri za jetru jer podižu razinu lošeg kolesterola u krvi. A to, pored jetre, loše utječe i na srce. Isključite i kolačiće, slatkiše, zaslađena pića. Količina šećera u prehrani treba biti do 10% njene energetske vrijednosti, odnosno na 2000 kcal tek 50 grama.

Neaktivni ste

Provedite najmanje 30 minuta dnevno radeći neku fizičku aktivnost. Vježba i bilo koja druga fizička aktivnost (radovi u vrtu, šetnja, čišćenje i sl.) pozitivno utječu na funkcioniranje ne samo probavnog trakta i jetre, već i cijelog organizma, njegove efikasnosti i opće dobrobiti.

Neumjereno konzumirate kavu

Kavi se pripisuju brojna pozitivna, ali i negativna svojstva. Na takvom skliskom terenu najsigurnije je biti umjeren, kako bi organizmu osigurali potencijalne pozitivne učinke, ali i spriječili negativne učinke. Kava se tijekom uzgoja nerijetko tretira velikim količinama pesticida, a tijekom prženja kave nastaju karcinogeni produkti. Svi ti spojevi moraju se pretvoriti u bezopasne spojeve u jetri tijekom detoksikacije. Poznata je i priča o književniku Johannu Wolfgangu Goetheu, koji je obožavao kavu u mladosti, a kada je ostario nije je podnosio. Biokemijska pozadina priče o J.W. Goetheu krije se u “iscrpljenosti jetre”, odnosno u smanjenoj razini enzima koji su potrebni u razgradnji kofeina. Ova pojava česta je u osoba starije dobi, a pridružuje joj se i smanjena funkcija bubrega, te se tvari koje valja izbaciti iz organizma zadržavaju dulje nego u mlađih osoba.

Koristite oralnu kontracepciju

Jetra žene koja ima manjak vitamina B skupine i/ili proteina teže pretvara estrogen u netoksičnu formu – estriol, te ostaje u formi za jetru toksičnog estradiola. Povišena razina estradiola povezuje se s emocionalnim poremećajima, poput nestabilnog raspoloženja i opsesivno-kompulzivnog ponašanja.

Redovito pijete lijekove

Lijekovi opterećuju jetru, budući da predstavljaju strane i neprirodne tvari za organizam. Ove tvari tjeraju jetru na “prekovremeni rad”, te se preporučuje selektivan pristup lijekovima.

قالب وردپرس

KOMENTARI:
Loading...