Zdrava i umjerena ishrana je važna u svakom periodu našeg života, posebno u mjesecu ramazanu. Kako bismo se zdravo hranili i očuvali idealnu tjelesnu težinu tokom mjeseca ramazana, veoma je važno ne propuštati sehur. Stručnjaci dijetetičari naglašavaju važnost “kulture ishrane”.
Ne jesti poslije iftara

S obzirom na to da u posljednje dvije godine sehur nastupa u prvim noćnim satima, mnogi prakticiraju da ne jedu poslije iftara a prije spavanja, kako ne bi morali prekidati san i buditi se na sehur, što svakako nije zdravo ni preporučljivo. Neustajanje na sehur, osim što slabi metabolizam organizma, biva i uzrokom da se brže izgladni u toku dana. Za one koji prakticiraju ustajanje na sehur, preporučljivo je da paze na ishranu tokom sehura. Prezačinjena i preslana jela povećavaju potrebu za vodom u našem organizmu, a namirnice koje je preporučljivo konzumirati za vrijeme sehura su jaja, mlijeko i sir, jer su bogate proteinima i drže nas sitim tokom cijelog dana.
Ubrzajte rad svog metabolizma

Način ishrane i spavanja tokom mjeseca ramazana dovodi do promjene brzine rada metabolizma. U ovom periodu, usljed temperature i vlažnosti zraka, povećava se i tjelesna temperatura, a naše tijelo se pokušava prilagoditi tome. Tekućinu koju naš organizam izgubi zbog neunošenja dovoljne količine tečnosti, ali i zbog povećanog znojenja uzrokovanog visokim temperaturama, potrebno je nadoknaditi jedenjem kašastih supa, konzumiranjem sokova od svježe cijeđenog voća, pijenjem 2-2,5 litra vode između iftara i sehura. Za vrijeme iftara prednost bi trebale imati supa i razne čorbe s povrćem. Kako se nakon ramazana ne biste susretali s problemima kakvi su naglo debljanje, srčane bolesti i pritisak, potrebno je da počnete prakticirati kontroliran način ishrane. Za očuvanje zdravlja i idealne kilaže u ovom periodu potrebno je imati širok izbor zdravih prehrambenih namirnica, ali i hraniti se kontrolirano, odnosno onoliko koliko je dovoljno da se zadovolji potreba za hranom u našem organizmu.
Teška jela predstavljaju teret za srce

Najčešće naše navike u mjesecu ramazanu jesu pripremanje raznovrsnih jela i njihova obilnost na našim soframa. S obzirom na to da je u periodu iftara šećer u krvi vrlo nizak, organizam traži više hrane. Međutim, nakon dugog gladovanja, teška hrana predstavlja teret za srce i može otvoriti put mnogim bolestima, naprimjer srčanom udaru, povećanom pritisku, krvarenju u mozgu i sl.
Pet minuta pauze nakon supe spriječit će unošenje viška kalorija

Post je najbolje okončati hurmama i vodom, nakon čega je preporučljivo iftar nastaviti namirnicama kakve su sir, razne vrste povrća i druga nemasna hrana. Prije nego što se počne s glavnim jelom, preporučljivo je sačekati 5-10 minuta, što će osigurati unošenje manje količine hrane u organizam, ali i želucu olakšati njeno varenje. Ono što je preporučljivo da se nađe na vašoj iftarskoj sofri su svakako razne vrste tjestenine, primjerice pilav, riža, makaroni, ali i pšenični hljeb te blago prženo povrće i meso. Polahko jesti i dobro sažvakati hranu je veoma važno za probavu.

KOMENTARI:
Loading...