Trebali bismo razmisliti o svakom zalogaju jer ćemo tada, tvrde stručnjaci, biti prije i duže siti.

U nastavku donosimo nekoliko savjeta koje preporučuju nutricionisti…

TUŠIRANJE I KUPANJE STROGO ZABRANJENO

Tuširanje i plivanje, i zapravo svaki duži kontakt s vodom usporit će probavu. Naime, nakon obroka, krv se usmjerava prema želudcu kako bi se stimulirala probava, a kada smo u doticaju s vodom, kupamo se ili tuširamo, dio krvi bit će preusmjeren na mišiće ruku i nogu i zbog toga će se usporiti probava. Radije pričekajte tih pol sata ili sat vremena i zatim uživajte u plivanju.

ČAJ I KAVA NI POD RAZNO

čaj i kava imaju svoje pozitivne učinke kada ih se pije u umjerenim količinama.

No, neke vrste biljnih čajeva usporavaju ili sprječavaju apsorpciju željeza iz hrane, pogotovo željeza iz hrane biljnog porijekla. Kava, s druge strane, može spriječiti i apsorpciju željeza i do 60 posto. Razlog tome je što ova dva napitka, kao i kakao, sadrže polifenole, biljne spojeve snažne antioksidativne aktivnosti.

NIKAKO NA SPAVANJE

Svima nam se, nakon što smo napunili želudac, malo prispava, a razlog tome je što naše tijelo pokušava probaviti cijeli obrok. Mozak krv usmjerava prema probavnom sustavu, a nedostatak krvi u mozgu – čini nas pospanim. Za zabranu spavanja nakon jela, možete zahvaliti gravitaciji, pogotovo one osobe koje pate od žgaravice. Kada ležimo, želučana kiselina se širi iz trbuha prema prsima i grlu, i zbog toga nakon buđenja možete osjetiti kiseli okus u ustima. Iako nas spavanje nakon jela ne može učiniti puno debljima, ipak tijelo tokom spavanja pohranjuje hranu, a ne sagorijeva je. Zato, bolje pričekajte sat ili dva prije nego odlučite prileći jer će do tada obrok već biti probavljen.

VJEŽBANJE, NI POD RAZNO

Ako ste jedan od onih tipova koji radije ne bi spavali, već vježbali, ipak dva put razmislite. Iako ćete tako možda brže sagorijeti kalorije, također ćete ponovno probavnom sustavu oduzeti potrebnu krv. Ako biste nešto željeli raditi nakon jela, radije se odlučite za laganu šetnju.

VOĆE ZABORAVITE

Naime, probavljanje voća je brže nego probavljanje drugih obroka. Još neprobavljeni obrok usporit će probavljanje voća te se ono, zbog dugog procesa, može fermentirati u crijevima i uzrokovati žgaravicu, neugodno podrigivanje i druge probavne smetnje. Savjetuje se jesti voće sat vremena prije i dva sata poslije obroka.

Iako se mnogi stručnjaci sukobljavaju oko ovog pitanja, ipak je nabolje pričekati s unosom tekućine nakon obroka, osobito gaziranih pića, barem na 20 minuta od završetka s jelom.

(SB)

قالب وردپرس

KOMENTARI:
Loading...