Naučnici sa Londonskog univerziteta tvrde da ljudi koji mnogo vremena provode gledajući televiziju češće oboljevaju od dijabetesa (tip 2) i kardiovaskularnih bolesti.

Takođe, oni koji pasionirano gledaju televiziju mnogo konzumiraju cigarete i visokokaloričnu hranu.

Naučnici su više puta tokom 30 godina intervjuisali osobe koje su provodile mnogo vremena pred televizorom.

Utvrđeno je da su oni koji su u djetinjstvu provodile više vremena pred tv ekranima to činili i u dobi od 40 godina.

Istovremeno, naučnici iz Utrehta otkrili su da najvažnije životne odluke treba donositi praznog želuca.

Oni su proveli tri ekperimenta na grupi studenata kako bi ispitali da li će glad dovesti do hrabrijih odluka.

U svim eksperimentima studenti su bili podijeljeni u dvije grupe – situ i gladnu.

Gladna grupa deset sati prije testa nije jela ništa, dok je sita dobila “raskošan” doručak i mogli su da jedu i piju koliko su god željeli.

U prva dva ekperimenta igrali su kartašku igru koja preslikava kompleksne procese donošenja odluka u životu, uključujući procjene rizika i nagrada.

Gladna grupa pokazala je bolje rezultate od site, jer je bolje shvatala dugoročne koristi u odnosu na kratkoročne dobitke.

Ti rezultati pokazuju da ljudi koji su gladni bolje donose kompleksne odluke od sitih osoba.

U trećem eksperimentu postavljeni su nizovi pitanja i ispitanici su trebali da izaberu između malog iznosa novca odmah i većeg u budućnosti.

Gladni su češće birali veći iznos u budućnosti, a siti – novac odmah.

Rezultati pokazuju da glad promoviše kompleksne odluke sa neizvjesnim ishodima. Gladni su se, zbog dugoročnog dobitka, oduprli izboru koji bi im odmah donio manje nagrade.

Naučnici su razriješili i misteriju “gorke kafe”.

Prema istraživanju, čiji su rezultati objavljeni u časopisu “Flejvour”, na okus kafe, dobrim dijelom, utiče boja šoljice iz koje se pije!?

Ugostitelji tvrde se gosti češće žale na to da im je kafa gorka kada je ispijaju iz bijele šoljice, nego iz prozirne staklene.

Ta hipoteza testirana je na dobrovoljcima i pokazala se tačnom, a naučnici zaključuju da je u pitanju snažan kontrast boja između šoljice i kafe, što psihološki utiče i stvara utisak da je kafa gorka.

Dobrovoljci koji su kafu pili iz plavih šoljica bili su podijeljeni – jednima je kafa bila slađa, a drugima gorča od one konzumirane iz bijele šoljice.

KOMENTARI:
Loading...