Antioksidativna aktivnost tri puta veća u odnosu na crveno vino ili zeleni čaj.

Osim vitamina C i K, folata, vlakana, kalija, u naru možete pronaći dva jedinstvena spoja kojim se i pripisuje većina blagotvornih učinaka na zdravlje. Jedan spoj je punikalagin koji je izrazito jak antioksidans koji je pronađen u soku i kori nara.

Toliko je snažan antioksidans da je utvrđeno da mu je antioksidativna aktivnost tri puta veća u odnosu na crveno vino ili zeleni čaj. Drugi spoj je punična kiselina, poznata i kao kiselina sjemenki nara, a prema hemijskoj strukturi je vrsta konjugirane linolne kiseline.

Obnavlja krv

Zahvaljujući snažnim antioksidansima, ima antiupalna svojstva (naprimjer, smanjuje upalne aktivnosti u probavnom traktu, svakodnevno ispijanje 240 ml soka od nara kroz 12 sedmica snižava CRP – upalne markere i interleukin 6), a laboratorijska istraživanja pokazuju da ekstrakt nara usporava reprodukciju stanica karcinoma i da čak može uzrokovati apoptozu stanica karcinoma, te se pokazao učinkovit na stanicama karcinoma prostate i raka dojke. Sok nara upotrebljava se za obnovu krvi, dok se kora sušenog nara upotrebljava kao prah koji značajno smanjuje upalu u crijevima. Ipak, da bi plod nara imao dobrobiti za sluznicu i djelovao protuupalno treba biti zreo i slatkog okusa.

Zanimljivo je da konzumacija 150 ml soka nara dnevno kroz dvije sedmice uzrokuje značajnu redukciju krvnog pritiska. Kod srčanih oboljenja najveći značaj ima punična kiselina koja djeluje na nekoliko nivoa i prevenira oštećenja.

Snižava trigliceride

U istraživanju kod 51 osobe s visokim holesterolom i trigliceridima, 800 mg punične kiseline na dan kroz četiri sedmice uzrokuje značajno snižavanje triglicerida i poboljšanje omjera trigliceridi: HDL. Najzahtjevniji dio kod jedenja nara je njegovo guljenje. Predlažemo da ogulite veću količinu nara, pohranite u frižider i jedete dva-tri dana. Jesen je pravo doba kada se dobrobiti ove namirnice mogu iskoristiti i obnoviti naša crijeva.

Plod nara raste do veličine u promjeru pet do 12 centimetara. Sjemenke su dosta slatke, pa jedna šolja sjemenki nara sadrži 24 g šećera i 144 kalorije.

KOMENTARI:
Loading...