Ako tokom sezone alergija češće jedete ribu ili luk, smanjićete tegobe poput kijanja i kašljanja. Kad alergeni dospiju do nosa, ćelije imuniteta otpuštaju histamine, odgovorne za većinu alergijskih simptoma.

Oni podstiču upalu kojom pokušavaju da spriječe prolaz alergena dalje u tijelo, pa zbog toga otiču sinusi i gornji disajni putevi i peckaju oči.

Histamini, takođe, podstiču lučenje tečnosti u gornjim disajnim putevima, pa je grlo nadraženo, nos curi i stalno se kija, što je samo još jedan pokušaj da se tijelo odbrani od alergije. Mnoge namirnice koje pomažu ublažavanje simptoma alergija djeluju tako što smanjuju upalne procese ili smiruju imuni sistem. Jedna od njih je masna riba. Ona ima velike količine omega-3 masnih kiselina.

Djeca koja rano počnu da jedu ribu kasnije su manje podložna alergijama. Osmogodišnjaci koji su jeli ribu najmanje jedanput nedjeljno bili su 80 odsto manje podložni alergijama na polen, pokazalo je australijsko istraživanje.

Svake nedjelje trebalo bi pojesti jednu do dvije porcije masne ribe kao što su losos, tuna i skuša. Kod alergija je moguća tzv. unakrsna reakcija, što znači da, na primjer, poleni drveća (breze i ljeske) mogu da djeluju sa povrćem i voćem koje cvjeta u isto vrijeme pa može da dođe do unakrsnog oprašivanja, a tako i alergijske reakcije.

Tako se jabuke (rjeđe višnje i trešnje) povezuju sa cvjetanjem breze. Neki mogu jedenjem jabuke da dobiju osjećaj peckanja i stezanja u grlu, ali samo kad jedu svježe jabuke, ne i one u kompotu. Paradajz može da izazove sličnu reakciju kao kod alergije na polen trave. S korovima se povezuje alergija na dinju i lubenicu.

Dobre bakterije, kakvih ima u jogurtu, kefiru i drugim fermentisanim mliječnim proizvodima, pomažu da se očuva zdrava mikroflora u crijevima. Upravo premalo fermentisanih namirnica i neravnoteža zdravih bakterija glavni su razlog povećanja alergija, smatraju naučnici. Te namirnice podstiču tijelo na proizvodnju određenih bijelih krvnih zrnaca i antitjela, kao i mnogih faktora rasta koji su važni za sprečavanje pretjeranih reakcija tijela na alergene.

PREPORUČUJE SE

Luk: Jača imunitet i smanjuje broj slučajeva polenske groznice. Najbolje je jesti svjež crni luk u salati.

Zeleno lisnato povrće: Oni koji su jeli namirnice bogate vitaminom E, za 30 odsto su rjeđe oboljevali od alergija.

Začinsko bilje: Matičnjak, ruzmarin, i majoran djeluju protivupalno i smanjuju simptome. Svježe začine obilno upotrebljavajte u jelu.

TREBA IZBJEGAVATI

Masno crveno meso: Oni koji unose znatne količine arahidonske kiseline, koje ima u masnom crvenom mesu i iznutricama, češće oboljevaju od alergija.

Crno vino: Posebno nezgodno može biti i crno vino. Kada ga piju, neki ljudi koji pate od polenske groznice takođe pate i od glavobolje jer osim korisnih tanina i flavonoida, kožica crnog grožđa sadrži još i histamine, prenose Večernje novosti.

Čili papričice: Ljuta hrana može da izazove alergijske reakcije. Simptomi su curenje iz nosa, suzne oči, a često i kijanje. To se dešava zbog kapsaicina, inače vrlo zdrave supstance. Iako zdrava, nažalost kod nekih izaziva alergiju. Jedini lijek je izbegavati jako začinjenu hranu.

KOMENTARI:
Loading...