Iako prehlada nije najgora stvar na svijetu, kad vas uhvati, može vam se činiti takvom. Svake godine se dijagnostikuje 33 miliona prehlada, s tim da veliki broj oboljelih uopšte ne posjeti niti obavijesti svog ljekara o bolesti.

Kako i vi ne bili dio te crne statistike, dovoljno je da pokušate nekoliko strategija. Međutim važno je zapamtiti da se ovih pravila morate strogo pridržavati, jer u trenutku kad se opustite, prehlada će vas, vjerojatno, uloviti, a to vam zaista ne treba.

1. Prestanite da dodirujete lice

Ovo se može činiti prilično očitim, ali vjerujte da je riječ o pravilu kog se nije toliko jednostavno pridržavati. Ljudi dodirnu lice, u prosjeku, 3,6 puta tokom sat vremena, pokazalo je istraživanje iz 2012. godine.

Dodirivanjem lica uveliko povećavate rizik od prehlade. Iako se možete zaraziti i pomoću klica koje putuju vazduhom, najdjelotvorniji način prenošenja te infekcije jeste prenošenjem rukama, tj. ako vaše ruke dođu u kontakt sa sekretom koji sadrži virus, tvrde naučnici. Drugim riječima, ako dodirujete neku površinu na kojoj se nalazi virus, a zatim dodirnete lice, vjerovatno ste prenijeli virus u tijelo.

A ako se ne možete suzdržati, pazite da su vam barem ruke čiste.

2. Naspavajte se

Ako ste neispavani i umorni, odmah ste lakši plijen za bolesti, pa tako i prehladu. Osobe koje spavaju manje od šest sati dnevno imaju četiri puta veće šanse da će se prehladiti od onih koji spavaju po sedam ili više sati, pokazalo je jedno istraživanje.

Razlog za to mogao bi se kriti u činjenici da nedostatak sna utiče na određene vrste ćelija imuniteta, nazvanih B i T ćelije, koje imaju važnu ulogu u odbrani organizma od virusa. Isto tako, nedostatak sna čini nas podložnijim upalama, koje utiču na pojavu prehlade.

3. Počnite da vježbate

Jako je lako, s dolaskom hladnijih dana, zaboraviti na teretanu. Međutim ne biste smjeli da zaboravite na vježbanje samo zato što se spustila živa u termometru. Ljudi koji vježbaju pet ili više dana u nedelji, uzimaju do 46 odsto manje bolovanja od onih koji vježbaju jedan ili nijedan dan nedeljno.

Kad vježbate, krv brže kola vašim tijelom, raste vam temperatura i mišići se stežu. Svi ovi činioci signaliziraju tijelu da regrutuje važne ćelije za borbu protiv bolesti, koje zatim skladišti u limfnom tkivu. Te ćelije zatim cirkulišu vašim sistemom, što omogućava tijelu da detektuje i uništi potencijalne uzročnike bolesti.

Kako biste podstakli imunitet, trebali biste skoro svakog dana da vježbate 30 do 60 minuta.

4. Zbližite se sa drugima

Moguće je da se izbjegavanje prehlade krije u vašim rukama. Ljudi koji su pod stresom ali su se više grlili s drugim ljudima, mogli su se i lakše boriti protiv bolesti od onih koji nisu bili skloni dodirivanju drugih ljudi, pokazalo je istraživanje.

“Grljenje je fizičko iskazivanje društvene podrške, a kad ljudi imaju osjećaj da ih neko cijeni i dobijaju podršku, automatski osjećaju i da se mogu bolje nositi sa stresom”, kaže psiholog Deniz Janicki-Deverts sa Karnegi melon fakuleta.

KOMENTARI:
Loading...