Časopis British Medical Journal je objavio fenomenalnu vijest – pravilnom ishranom možemo da spriječimo širenje karijesa i njegovo izliječenje.

BOLESTI ZUBA

Stomatolozi obično ističu da se zubi kvare zbog konzumacije hrane i pića koji sadrže ugljene hidrate (šećeri i skrob), torte i kolači. Ostaci hrane uništavaju zube. Tačnije, bakterije koje žive u našim ustima se hrane ovim namirnicama i stvaraju kiseline koje vremenom uništavaju zubnu gleđ i dolazi do kvarenja.

Međutim, nova istraživanja otkrivaju nove, do sad nepoznate činjenice. Naime, u istraživanju doktora Vestona Praisa i drugih stomatologa ističu se novi faktori, koji dovode do kvarenja zuba, a to su nedovoljno minerala u ishrani, nedovoljno vitamina A, D, E i K i kada nutrijenti koje unosimo nisu biodostupni, odnosno naš probavni sistem ih ne upija, ne apsorbuje kako treba. Prisustvo fitinske kiseline uveliko utiče na ovaj faktor.

Vremenom, ako u vašoj ishrani nema dovoljno određenih minerala i vitamina ili ishrana sadrži veći nivo fitinske kiseline (od žitarica, sjemenki, orašastih plodova) krv i odnos kalcijuma i fosfora nisu više uravnoteženi i dolazi do toga da tijelo povlači minerale iz kostiju pa i zuba, pa dolazi do kvarenja i slabljenja.

Istina jeste da je šećer loš za zube, ali ne zbog bakterija, već povlačenja i nedostatka minerala u tijelu. Naučnici su uspjeli dokazati da praćenjem određene dijete možete sami ukloniti karijes. Propadanje zuba možete spriječiti i pobjediti karijes i neće vam trebati popravak zuba. (Naravno, s jedne strane to zavisi i od toga koliki je kvar na zubu)

HRANA ZA POPRAVLJANJE ZUBA

Osnova dijete je da uspostavite i održite normalan nivo kalcijuma i fosfora u krvi i omogućite vezivanje minerala u zubima. Nije dovoljno samo da izbegavamo slatkiše i industrijski prerađenu hranu, već morate da se fokusirate i na određene namirnice.

Tu se misli na: kokosovo ulje, domaće mliječne proizvode, domaće meso, morsku hranu, supe od kostiju, organsko kuhano povrće…

Smanjite unos namirnica bogatih fitinskom kiselinom: žitarice, mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke, ali i unos šećera, obrađene hrane i brašna.

Od suplemenata možete uzimati: ulja bogata vitaminima A, D i K, magnezijum, želatin.

PRAVILA

Šećer izbjegavajte u svim oblicima što više. Tu se misli na gazirane sokove, zaslađene sokove, slatkiše, bombone. Radije koristite med i javorov sirup.

Unosite što manje fitinske kiseline. Inače, reč je o blokeru minerala, koji se nalazi u mahunarkama, žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Recimo, 80 procenata fosfora u žitaricama je vezano za fitinsku kiselinu, pa je tako našem tijelu gotovo onemogućeno da ga apsorbuje. Konzumacijom hrane koja ima mnogo fitinske kiseline smanjujemo apsorpciju magnezijuma za 60 procenata i cinka za 20 procenata.

Jedna je dobra stvar – ako budete jeli klice umjesto sjemenki možete da smanjite ovu kiselinu od 50 do 100 procenata.

Jedite sirove mliječne proizvode. Oni su bogati kalcijumom, vitaminom K2, vitaminom D3, magnezijumom, fosforom i potrebno je da ih konzumirate par puta sedmično. Birajte kozije mlijeko, kefir, sirove sireve…

Jedite i supu od kostiju, meso, ribu, jaja, povrće (posebno zeleniš), voće (jedan komad ujutro), unosite vitamin D, koristite kokosovo, maslinovo i avokado ulje.

Izbjegavajte žitarice, a jedite sjemenke samo one koje su klijale i izbacite u potpunosti industrijske slatkiše, svedite šećer na minimum, izbacite brzu hranu i industrijski prerađenu.

KOMENTARI:
Loading...