Hljeb od cjelovitog zrna, smeđa riža, zobene pahuljice i integralna tjestenina pune su neprerađenih ugljikohidrata, vlakana i vitamina, a dovoljno nam je samo 16 grama kako bismo umanjili rizik od smrti.

Samo tri kriške hljeba sa cjelovitim žitaricama na dan mogu umanjiti rizik od srčanih bolesti za četvrtinu, otkrila je nova studija s Harvarda.

Čak i male količine integralnih žitarica na dan, bilo kroz tjesteninu ili rižu, spriječit će raniju smrt, piše “Daily Mail.”

Iako neki proizvodi s cijelim žitaricama sadrže i šećer i so koji škode zdravlju, ipak ih ima puno manje nego u bijelom hljebu, riži i prerađenim žitaricama.

Cijele žitarice poput zobi, mueslija i hljeba sa sjemenkama sadrže neprerađene ugljikohidrate. Oni su bogati vlaknima, proteinima, antioksidansima i određenim vitaminima koji potiču probavu, pomažu u mršavljenju i sprečavaju srčane bolesti, rak i druge tegobe.

U ovoj ekstremno velikoj studiji, istraživači su analizirali prehrambene navike 800.000 odraslih ljudi. Zaključili su da samo 16 grama cijelih žitarica u porciji smanjuje rizik od umiranja od srčanih bolesti za devet posto. Tih 16 grama je jedna kriška hljeba, mala zdjelica mueslija, zobi ili pola šoljice integralne tjestenine ili riže.

Odrasli koji su jeli tri porcije na dan, što je 48 grama, imali su rizik od umiranja od srčanih bolesti manji za 25 posto, a rizik od raka za 14 posto.

Dnevna porcija integralnih žitarica:

1. Kriška integralnog hljeba

2. Mala zdjelica mueslija ili zobenih pahuljica

3. Pola šoljice integralne tjestenine ili riže

Tri porcije integralnih žitarica na dan sadrže:

1. Tri kriške integralnog hljeba

2. Jedna i po velika integralna tortilja

3. Dvije kašike kuhane smeđe riže

4. Tri kašike kuhane integralne tjestenine

5. Tri zdjelice mueslija ili zobenih pahuljica

KOMENTARI:
Loading...