Zahvaljujući visokom sadržaju vlakana, vitamina i antioksidanata, gljive imaju mnogo toga da ponude našem zdravlju, mnogi ne shvataju koliko su korisne. Postoje razne vrste jestivih gljiva, ali sve one imaju nešto zajedničko: sastoje se od 92 procenta vode, mogu da zasite više od voća i povrća, imaju nula masti, imaju visok sadržaj vitamina i minerala.

Prijatelji dobre linije

Ukoliko želite da smanjite unos kalorija, a plašite se da ćete biti gladni, gljive su idealno rješenje. Gljive imaju veoma malo kalorija, naprimjer 100 grama šampinjona ima samo 40 kalorija, a istovremeno su bogate hranljivim materijama. S obzirom na to da imaju mesnatu strukturu, savršena su zamjena za meso, jedino što ne smijete, kada ih spremate, da pretjerujete sa uljem jer se one ponašaju kao sunđeri, sve će apsorbovati.

Pored toga što su prijatelji dobre linije, gljive su odlične za nokte, kosu i kožu zbog velike koncentracije selena. One su jedan od najboljih biljnih izvora selena koji je dobar za kosu, kožu i nokte ali i podstiče rad hormona koji regulišu štitnu žlijezdu koja je odgovorna za pravilno funkcionisanje metabolizma.
Sa zimom nam stižu i problemi zbog pada imuniteta, češće oboljevamo od sezonskih bolesti, gljive i ovde mogu da pomognu.

Vitamin D je jedan od suštinski značajnih vitamina za naš imuni sistem, pomaže našem tijelu da apsorbuje kalcijum koji naše kosti i zube čini jakim. S obzirom da gljive rastu u tami i da vole puno vlage, mnogi se pitaju kako mogu biti izvor vitamina D. Odgovor leži u onome što smo pomenuli, gljive se ponašaju kao sunđer, dovoljno je ostaviti ih na suncu, onda kada je ono najjače, između 10 i 15 sati i one će apsorbovati vitamin D direktno od sunca, bar tako kažu stručnjaci koji se bave gljivama.

Oni koji su često na dijetama, a to najčešće predstavlja gladovanje i nepravilnu ishranu, rijetki su oni koji dijetu doživljavaju kao pravilnu ishranu a ne odricanje i gladovanje, imaju i problem sa radom crijeva, zatvorom umorom, to su simptomi koji govore da ne unose dovoljno vlakna. Oni koji vole gljive uopšte ne treba da brinu o tome.

Gljive su odličan izvor vlakana, posebno onih rastvorljivih. Unos ovih vlakana pomaže da se poveća broj dobrih bakterija u stomaku, a istovremeno zbog vitamina B i K uništavaju štetne bakterije. Pored toga, gljive utiču na to da se održi nizak nivo holesterola i nivo šećera u krvi.

Već stotinama godina, poznato je da su gljive dobre za zdravlje. One koje nazivaju ljekovitim gljivama, među koje spadaju i šitaki gljive, omiljene su u Kini dugi niz godina zbog svojih svojstava. Koriste ih u tradicionalnoj medicini kao lijek za jetru, visok krvni pritisak i jačanje imunog sistema. Sve češće se priča i piše o zdravoj hrani, a uz to je neizostavna priča o antioksidansima. Gljive su odlični aktioksidansi, mnogo bolji nego neke vrste povrća.

Izvor B vitamina

Kada se osjećate umorno i imate potrebu za energijom koju vam mogu dati hrana i piće, sigurno vam gljive ne padaju na pamet. Pošto su odličan izvor vitamina B, evo još jednog razloga da ih jedete. Vegetarijanci često imaju problem sa manjkom vitamina B12 koji se nalazi u namirnicama životinjskog porijekla. Gljive su za njih odličan izbor. Gljive su odličan izvor cinka i selena koji se obično nalaze u namirnicama životinjskog porijekla, ali daju i osjećaj sitosti.

KOMENTARI:
Loading...