Jedna od glavnih krivaca za starenje kože je izloženost suncu. Međutim, korištenje krema sa zaštitnim faktorom može pomoći u sprječavanju štete. Još jedan faktor koji ima loš utjecaj na kožu je prehrana.

Naravno, svi znamo da je zdrava prehrana često nešto o čemu je puno lakše razmišljati, nego provesti u djelo. Ipak, u nastavku ćemo izdvojiti namirnice koje mogu utjecati na zdravlje vaše kože, a čijim izbacivanjem biste mogli odgoditi i pojave bora.

Ono što morate imati na umu je da je svaka osoba jedinstvena i neće svi imati jednaku koristi od poduzimanja određenih koraka. Također, povremeno jedenje namirnica s popisa koji slijedi neće u potpunosti uništiti vašu kožu. Odustajanje od umjerene prehrane i pretjerivanje s nezdravim namirnicama je to koje može dovesti do neželjenih promjena, piše Zadovoljna.hr..

A sada evo i spiska koji ne morate, naravno, shvatiti na način da sve spomenuto zauvijek izbacite iz vaše prehrane. Bitno je da budete informirani i da znate što vam potencijalno šteti.

1. Pomfrit

Ko ne voli prežene, slane krompriće? Rijetki su ti koji ne osjete pravo zadovoljstvo dok ih jedu. I dok je u redu povremeno se počastiti, imajte na umu da hrana pržena u ulju na visokim temperaturama oslobađa slobodne radikale koji moguć uzrokovati stanična oštećenja kože. Također, konzumiranje previše soli može izvući vodu iz kože i dovesti do dehidracije, a posljedica može biti veća sklonost kože stvaranju bora. Ako želite zdraviju opciju, krompir zamijenite batatom koji je bogat bakrom koji pomaže proizvodnju kolagena.

2. Bijeli hljeb

Hrana s visokim glikemijskim indekskom poput bijelog hljeba može uzrokovati upale u tijelu što je izravno povezano s procesom starenja. Zato probajte pronaći zdravije alternative klasičnom bijelom kruhu koje imaju blagotvorniji utjecaj na kožu.

3. Bijeli šećer

Šećer je jedan od glavnih uzročnika problema s kožom poput akni. Doprinosi i oštećenju kolagena. Zato se trudite što ćešće naći mu zamjenu. Umjesto sladoledom, na plaži se zasladite voćem. Ako baš jako žudite za nečim slatkim, pokušajte želju utažiti tamnom čokoladom.

4. Margarin

Istraživanja su pokazala da osobe koje ne konzumiraju margarin (ili maslac) imaju manje bora i oštećenja na koži od onih koji to čine. Margarin je puno gora opcija od maslaca zbog visokog udjela hidrogeniranih ulja. Te trans masti čine kožu osjetljivijom na ultraljubičasto zračenje, što može oštetiti kolagen i narušiti elastičnost kože. Zato margarin zamijenite maslinovim uljem ili avokadom koji su bogati antioksidanskima koji zaustavljaju starenje.

5. Prerađeno meso

Hrenovke, kobasice i slične prerađevine također spadaju u skupinu namirnica štetnih za kožu. Bogati su natrijem, zasićenim mastima i sulfitima koji mogu dehidrirati kožu i oslabiti kolagen izazivajući upalu. Prerađeno meso zato radije zamijenite jajima ili grahom. Jedan još puno bolji izbor je i meso poput puretine i piletine koje je bogato bjelančevinama i aminokiselinama koje su nužne za prirodno stvaranje kolagena.

6. Mliječni proizvodi

Imate pomiješane osjećaje kada je u pitanju mlijeko? Ima ih i nauka. Dok neki vide pozitivne promjene na koži nakon izbacivanja mliječnih proizvoda, drugi ne vide značajnu razliku. Sve ovisi o osobi. Nekima mliječni proizvodi povećavaju upalu u tijelu i dolazi do oksidativnog stresa koji je jedan od glavnih uzroka preranog starenja. Prehrana sa smanjenom količnim mliječnih proizvoda može zaštititi kožu izloženu suncu od stvaranja bora. Ipak, mliječni proizvodi su i sjajan izvor kalcija koji je ključan za cjelokupno zdravlje kože. Drugi izvori kalcija su sjemenke, grah, bademi, lisnato povrće i smokve.

7. Kafa i gazirana pića

Ono što kafa i gazirana pića čine našem zdravlju ima više veze sa spavanjem nego s kožom. Za početak, i jedno i drugi sadrže kofein koji, ako se pije u velikim količinama, utječe na san. A taj loš san povezan je s ubrzanim starenjem, podočnjacima i borama.

8. Alkohol

Alkohol može uzrokovati gomilu problema kada je u pitanju koža uključujući crvenilo, natečenost, gubitak kolagena i bore. Alkohol crpi hranjive tvari, uzrokuje dehidraciju i utječe na razinu vitamina A, a sve to ima izravan utjecaj na stvaranje bora. Vitamin A posebno je važan za rast novih stanica i proizvodnju kolagena te osigurava da je koža elastična i bez bora. Zato se trudite piti umjereno – najviše jedno piće dnevno. Također, pazite da pijete dovoljno vode.

9. Rižini krekeri

Iako ih se smatra zdravog grickalicom, to nije baš tako kada je u pitanju koža. Rižini krekeri imaju visoki glikemijski indeks i mogu uzrokovati povećanu razinu šećera u krvi. Povećana razina šećera pak djeluje kao “ubrzivač starenja”, a posljedica su bore. Ako želite usporiti starenje radije grickajte humus na trakicama od crvene paprike koja je bogata vitaminom C što je čini odličnom za proces stvaranja kolagena. I slanutak je još jedna namirnica prepuna zdravih antioksidansa.

قالب وردپرس

Komentari: