Nakon hladnih i tmurnih zimskih mjeseci konačno nam je granulo sunce. Umjesto da se tome veselimo i fizički i psihički bolje osjećamo, istovremeno s toplijim i sunčanim vremenom većina ljudi počinje osjećati simptome kao što su umor, manjak koncentracije i povećana potreba za snom.

Svi pomenuti simptomi zajedno vode smanjenju sposobnosti za izvršavanje uobičajenih dnevnih aktivnosti. Često postajemo razdražljivi, depresivni, tjeskobni, jednom riječju – iscrpljeni.

O čemu je zapravo riječ?

Radi se o sindromu proljetnog umora, odnosno o poremećaju koji je uzrokovan smanjenjem imunološke odbrambene snage organizma. Važno je napomenuti da se ne radi o bolesti, nego o normalnom fiziološkom procesu koji se s većim ili manjim intenzitetom javlja kod velikog broja ljudi.

Epidemiološka istraživanja pokazuju da je proljetni umor najčešća vrsta umora na koju se žale osobe u općoj populaciji. Češće se, ipak, javlja kod osoba preosjetljivih na vremenske promjene zbog smanjene sposobnosti organizma na prilagodbu, posebno na ciklonalna strujanja s niskim atmosferskim pritiskom i južnim vjetrovima. Također se na ovaj oblik umora više žale žene nego muškarci.

Na opće loše osjećanje u proljeće žali se više od 20 posto pacijenata koji posjećuju ambulante porodične medicine. Prema nekim mišljenjima, od proljetnog umora pati gotovo svaka druga osoba u generalnoj populaciji.

Sindrom proljetnog umora posljedica je prije svega nedostatka vitamina C, a također i povećanih potreba za dodatnom adaptacijom organizma na nove meteorološke prilike. Dugo zimsko razdoblje često je povezano s jednoličnom prehranom koja dovodi do smanjenja ili potpunog iscrpljenja zaliha vitamina C u našem organizmu. To uzrokuje smanjenu iskorištenost kisika u stanicama tkiva i slabljenje imunoloških odbrambenih snaga našeg organizma.

Kako bi savladali proljetni umor, prvi korak kojim si možemo pomoći je promjena prehrambenih navika. Većom potrošnjom namirnica koje sadrže velike količine vitamina C doprinijet ćemo bržem savladavanju simptoma proljetnog umora.

Učinkovitost unosa vitamina C bit će znatno smanjena ako uz taj vitamin ne konzumiramo željezo, jer ono pomaže u njegovoj apsorpciji.

Ovo intenzivno godišnje doba ponekad zahtijeva i dodatni unos vitamina u obliku preparata vitamina i minerala kao dodataka prehrani. Od minerala, čija je prisutnost od posebne važnosti u stanjima iscrpljenosti, umora i stresa, treba istaknuti magnezij. Uz to što je važan za pravilan rad srca, mišića i nervnog sistema, magnezij potiče metabolizam aktivacijom brojnih enzima neophodnih za pravilno odvijanje metaboličkih procesa.

Koristan je također i unos vitamina E, koji poboljšava cirkulaciju, neutralizira djelovanje slobodnih radikala i poboljšava djelovanje imunološkog sistema.

Lecitin je tvar koja također učinkovito doprinosi smanjenju simptoma proljetnog umora. Bogat je izvor vitamina B skupine i važan je u očuvanju intelektualnih sposobnosti, a pozitivno djeluje i na raspoloženje, osobito u stanjima stresa.

Također se ne smije zanemariti značaj hidracije. Preporučuje se unos najmanje 1,5 litre vode dnevno, čime će se uz reguliranje probave smanjiti i osjećaj umora.

Na poboljšanje raspoloženja i smanjenje pospanosti možemo djelovati i tako da duže boravimo izvan zatvorenog prostora i što više izložimo tijelo dnevnoj svjetlosti. Korisno je izbjegavati i naporne ili stresne aktivnosti prije odlaska na počinak te tijelu osigurati dovoljno sna.

KOMENTARI:
Loading...