Naučite prepoznati simptome koji upozoravaju da je vrijeme za promjenu načina života.

1. Umorni ste bez obzira na adekvatnu količinu sna. Spavate redovno i dovoljno, ali čak i nakon dobrog sna osjećate se veoma umorno i najradije biste se odmah vratili u krevet.

2. Ujutro se teško budite. Zbog izloženosti dugotrajnom stresu, nadbubrežna žlijezda pravovremeno ne izlučuje dovoljno hormona kortizola, koji ujutro obično stimulira stvaranje energije u tijelu i pomaže nam da se razbudimo.

3. Nemirni snovi i noćne more. S količinom sna progresivno se povećava i broj pozitivnih i lijepih snova. No, kada smo nervozni i napeti, češće se budimo, zbog čega se smanjuje mogućnost dosezanja stepena sna u kojem umorne i opterećene snove zamjenjuju pozitivne i opuštene slike.

4. Imate veliku želju za slanom hranom. Hronični stres dovodi do disbalansa u količini elektrolita u tijelu pa zbog toga svako malo imamo potrebu za nečim slanim.

5. Zavrti vam se kada ustajete iz sjedećeg, ležećeg ili čučećeg položaja. I to je direktna posljedica nedostatka elektrolita.

6. Teški PMS i neredovne menstruacije. U tijelu se izlučuje višak hormona stresa, što, pak, utječe na disbalans spolnih hormona. Sve to rezultira jakim simptomima PMS-a i neredovnim ciklusom. Bolni menstrualni grčevi u dvostruko se većoj mjeri javljaju kod žena pod stresom nego kod onih koje nisu pod njegovim utjecajem.

7. Često ste prehlađeni. Hronični stres dovodi do pada imuniteta, zbog čega se tijelo teško bori protiv bakterija i virusa kojima smo okruženi i gubi otpornost na njih.

8. Odjednom se više ne znate nositi sa stresnim situacijama. Nekada ste ih dočekivali spremno i brzo se snalazili nakon suočavanja s problemom, a sada, jednostavno, ne znate odakle krenuti i kako smanjiti osjećaj panike. To se događa zato što se sposobnost tolerancije i otpornosti na stres, nakon duge izloženosti stresnim situacijama, znatno smanjuje.

9. Ne možete preživjeti dan bez kofeina ili energetskih pića. Obavezno kuhate kavu ili ispijate energetska pića kako biste se osjećali manje umorno i razbistrili um? Vaše prirodne rezerve energije ispraznile su se zbog stresa.

10. Glavobolje vikendom. Slabije glavobolje ili intenzivnije migrene mogu se pojaviti tokom vikenda, kada opada nivo stresa i napetosti.

11. Iznenadna pojava akni. Upaljena koža može, također, biti znak stresnog načina života. Ako vas muče upravo takvi prištići, tretirajte kožu preparatima koji sadrže salicilnu kiselinu ili benzoil peroksid te nekomedogenu hidratantnu kremu, koja neće isušiti kožu. Ako koža ne reagira pozitivno tokom nekoliko sedmica, svakako posjetite dermatologa.

12. Kožne bolesti. Svrbež, atopijski dermatitis ili seboreja kožne su bolesti koje uporište imaju u emocionalnim opterećenjima zbog hroničnog stresa.

13. Pojava novih alergija. Hormoni stresa stimuliraju lučenje imunoglobulina E, proteina u krvi koji je odgovaran za alergijske reakcije u organizmu.

14. Bolovi u trbuhu. Mada još nije dovoljno medicinski istražena povezanost između uznemirenosti i bolova u trbuhu, u mnogim istraživanjima je dokazano da grčeve u abdomenu potiče nervoza te ostali simptomi stresa, poput anksioznosti i straha.

15. Naglo debljanje ili mršavljenje. Niste unosili nikakve promjene u prehranu, ali se odjednom debljate ili, pak, naglo mršavite. Stres može biti uzrok hormonalnih promjena koje utječu i na tjelesnu težinu. Posebno utječe na rad štitnjače, a upravo su neobjašnjivo debljanje i mršavljenje jedan od znakova da vam štitnjača stvara probleme.

16. Problemi sa žgaravicom. Najčešće je uzrokuju hrana i piće koje konzumiramo, ali žgaravica može biti rezultat stresa, koji, također, potiče prekomjerno izlučivanje kiselina u želucu.

17. Često se osjećate anksiozno. Stres ne utječe samo na fizičko stanje nego i na psihičko. Dulja izloženost stresu može uzrokovati napade panike, s kojima se najčešće ne možemo nositi bez pomoći stručnjaka.

18. Ne možete se fokusirati. Nekada ste bili pedantni, tačni, brzi i učinkoviti, a sada se, jednostavno, ne možete fokusirati na svoj posao i obaveze? Stres je uzeo svoj danak.

19. Pretjerujete sa svojim porokom. Umjesto nekoliko cigareta dnevno, odjednom bez problema popušite cijelu kutiju. Zbog osjećaja pritiska u stresnim situacijama, većina traži utjehu u svom štetnom poroku.

20. Zaboravljivost i gubitak oštroumnosti. Treba vam dugo da razbistrite glavu, ne možete srediti misli i često zaboravljate? Sve su to posljedice stresa.

(Zadovoljna.hr) 

قالب وردپرس

Komentari: