Ručak je najbolje jesti oko 12 ili 13 sati. Odgodite li ga za kasnije popodne, vjerojatno ćete postati jako gladni i zbog toga imati veću želju za hranu punom šećera i masnoća, poput pržene hrane, slatkiša i kolača.

Idealan ručak treba sadržavati vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljikohidrate i bjelančevine.

Ugljikohidrati i masnoće daju nam energiju, dok su bjelančevine ključne za pravilno funkcioniranje našeg tijela. 

Namirnice koje je najbolje jesti za ručak su:

– sendviči (s piletinom, jajima, tunom, sirom ili pečenom govedinom) i tjestenina od cjelovitog zrnja

– salate

– riba poput skuše, lososa i sardine

– juhe

– grahorice i kus-kus

Sljedeće tri namirnice najgori su izbor za ručak jer uzrokuju pad energije, odnosno letargiju:

1. Prženi krumpirići (pomfrit)

Pomfrit se prži u puno ulja i riječ je o jednostavnim ugljikohidratima koje uvijek treba izbjegavati jer nakon što naglo povise razinu šećera u krvi, isto je tako naglo i spuste. Pojedete li pomfit za ručak, vrlo ćete vjerojatno osjetiti nagli pad energije, letargiju i pospanost.

2. Kravlje mlijeko

Iako kravlje mlijeko može biti dio uravnotežene prehrane, može imati negativan učinak na razinu energije u tijelu. Kravlje mlijeko teže se probavlja, zbog čega je u probavnom procesu potrebna pomoć veće količine krvi koja ode u crijeva, a ostatak tijela mora funkcionirati sa smanjenim protokom krvi. Gubitak krvi može uzrokovati letargiju.

3. Maslac od kikirikija

Nakon što pojedete sendvič s maslacem, vrlo će vas vjerojatno uhvatiti pospanost. Krivac je za pospanost aminokiselina triptofan koju sadrži taj zasitni namaz. No maslac od kikirikija ne morate izbjegavati u potpunosti, samo ga kombinirajte sa “superhranom” koja nam daje energiju, poput žitarice teff, kamuta, chia sjemenki, voćke longan i alge dulse.

(Zadovoljna.hr)

قالب وردپرس

Loading...