Grah garbanzo, ili slanutak, potječe iz Perzije, a koristi se već više od 7.000 godina.

Slanutak je bio omiljeno jelo Egipćana, Grka i Rimljana.

Najpoznatija jela od slanutka su hummus (namaz od slanutka) i falafel (pržene kuglice od slanutka).

Osim toga, slanutak je vrlo zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare:

Bogat izvor nutrijenata

-sadrži molibden (mineral u tragovima), dijetalna vlakna, folnu kiselinu i mangan, bogat mineralima poput željeza, magnezija, bakra i cinka
 

ima nizak glikemični indeks

Istraživanja glikemičnog indeksa namirnica su pokazala, da slanutak ima nizak glikemični indeks (28-32)
 

Bogat proteinima

Slanutak je važan izvor makro nutrijenata, sadrži puno proteina. Kuhani slanutak sa povrćem i cjelovitim žitaricama poput riže je odličan visoko-proteinski nemasni obrok.
 

Smanjuje kolesterol

Dijetalna vlakna, koja sadrži slanutak pomažu u snižavanju kolesterola u krvi na takav način, da se vežu uz žučne kiseline u tankom crijevu i sprečavaju njihovu reapsorpciju
 

Pogodan za dijabetičare

Slanutak sprečava nagli porast šećera u krvi nakon jela i zbog toga je idealna namirnica za dijabetičare. Znanstvena istraživanja potvrđuju da redovito konzumiranje slanutka može spriječiti dijabetes
 

Sprječava bolesti srca

Redovito konzumiranje slanutka može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca.

Istraživanja koja su trajala 25 godina i u kojima je sudjelovalo više od 16.000 ljudi diljem svijeta pokazala su da kod ljudi, koji su redovito konzumirali mahunarke, rizik od srčane bolesti je bio smanjen za 80%.

Stoga, ne oklijevajte, uključite slanutak u ishranu-odmah!

(SB)

قالب وردپرس

KOMENTARI:
Loading...