Iako se bademi obično nazivaju orašastim plodovima, oni su zapravo jestive sjemenke. Imaju brojne hranjive vrijednosti, bogati su mastima, ali uglavnom su to nezasićene masnoće koje pomažu u zaštiti srca.

Iako se bademi obično nazivaju orašastim plodovima, oni su zapravo jestive sjemenke. Imaju brojne hranjive vrijednosti, bogati su mastima, ali uglavnom su to nezasićene masnoće koje pomažu u zaštiti srca.

Oni su dobar izvor vlakana i bjelančevina, a sadrže važne hranjive tvari, uključujući vitamin E, selen, cink, kalcij, magnezij i B-vitamine, posebno su bogati folatom i biotinom (vitamin B7).

Istraživanja su pokazala da količina između 20 i 50 grama badema dnevno za odrasle može biti korisna kao dio uravnotežene prehrane.

Iako mnogi vjeruju da bademi nisu dobri za mršanje jer su masni, istraživanje britanskog časopisa Nutrition otkrilo je da konzumiranje orašastih plodova kao dio zdrave prehrane, oko 55 g dnevno, nije samo korisno za smanjenje rizika od srčanih bolesti, već također smanjuje rizik za debljanje.

Studija iz 2013. također je zaključila da bademi, kada se konzumiraju u ograničenim količinama pomažu smanjiti glad i ne povećavaju rizik od dobivanja težine.

Bademi su bogati hranjivim tvarima koji mogu pomoći u zaštiti srca, uključujući nezasićene masne kiseline, fitosterole, magnezij, vitamin E, bakar i mangan.

Dvije istraživačke studije u 2012. i 2014. godini pokazale su da bademi mogu smanjiti rizik od bolesti srca, posebno kod osoba s prekomjernom težinom. Daljnja istraživanja pokazala su da konzumacija badema pomaže u smanjenju LDL holesterola što pomaže smanjenju rizika od srčanih bolesti.

Nedavna studija u Indiji o bolesnicima s dijabetesom tipa 2 pokazala je da uključujući bademe kao dio uravnotežene prehrane ima višestruke prednosti i na rizike za glikemijsa i kardiovaskularna oboljenja.

Daljnja studija u Kini također je pokazala da je redovita konzumacija badema rezultirala nižim nivoima inzulina i glukoze, tako da je uključivanje badema kao dio zdrave prehrane dobra za osobe s dijabetesom.

Bademi su dobar izvor nutrijenata koji su važni za zdravlje mozga, uključujući vitamin E, folat i nezasićene masne kiseline, kao i l-karnitin koji je poznat po svojim neuroprotektivnim prednostima. Potrebno je uraditi više istraživanja, ali recentna ispitivanja na životinjama pokazala su da konzumiranje badema može poboljšati pamćenje.

Studija provedena prije 10 godina pokazala je da konzumiranje pola šake orašastih plodova dnevno, ne samo badema, povezano je s prosječnim smanjenjem rizika od rane smrti za 23 posto.

Čini se i da je konzumiranje badema dobro za crijeva. Istraživanje iz 2016. godine pokazalo je da konzumiranje umjerene količine badema ili bademovog maslaca ne samo da poboljšava kvalitetu prehrane odraslih i djece, već također mijenja sastav mikroorganizama koji se nalaze u crijevima.

KOMENTARI:
Loading...