17.1 C
Bosanska Krupa
Nedjelja | 26. Juna 2022.

3 razloga da uvrstite amarant u ishranu

- Oglas-

Amarant ili štir na našim prostorima nije popularan poput pšenice ili ovasa, ali kaša od ove žitarice koja je najprije zaboravljena, a onda iz nekog razloga smatrana korovom, ima niz prednosti za naše zdravlje.

Sjemenke amaranta izgledom donekle podsjećaju na sočivo, a uz to ne sadrže gluten, pa su idealne za osobe koje su intolerantne na ovaj protein, prenosi “Telegraf”.

Imaju protivupalno dejstvo, ubrzavaju zarastanje rana, aktiviraju mikrofloru u crijevima i mogu da ublaže zapaljenske procese u jetri i žučnoj kesi.

Ukoliko svakog dana mjesec dana zaredom jedete kašu od amaranta, ojačaćete imunitet, obezbijediti bolje raspoloženje, poboljšati stanje zglobova i izgled kose, a ujedno i pospešiti proces mršavljenja.

Sjemenke ove žitarice sadrže triptofan, metionin i lizin, amino-kiseline koje normalizuju rad srca, obezbjeđuju sintezu hormona, obnavljaju kožu i potpomažu rad jetre.

Ukoliko do sada niste uključili amarant u ishranu, nutricionisti podsjećaju da bi to svakako trebalo da učinite.

1. Čuva srce i krvne sudove Sjemenke amaranta sadrže magnezijum, holin i vitamin E, zbog čega su dobre u borbi protiv lošeg holesterola, pozitivno utiču na elastičnost krvnih sudova i pomažu u održavanju optimalnih vrijednosti krvnog pritiska.

2. Lako se vari Zbog izostanka glutena, amarant se ne lijepi za zidove crijeva i ne izaziva osjećaj težine poslije obroka.

3. Dugo drži sitost Ujedno, sjemenke ove žitarice sadrže veliku količinu proteina i vlakana koji su u takvom balansu da dugo drže sitost.

Kako da pripremite kašu od amaranta? Amarant se sprema isto kao i proso – na trećinu šolje ovog blagotvornog zrna ide šolja vode. Prije kuvanja obavezno isperite amarant hladnom vodom.

Sipajte vodu u šerpicu, pa kada proključa, dodajte amarant i kuvajte od deset do 15 minuta. Posudu obavezno poklopite kako bi topao vazduh cirkulisao između poklopca i kaše.

Po želji, amarant možete da zasladite medom ili, pak, da ga posolite – u zavisnosti od toga da li više volite sladak ili slan doručak.

Možete, takođe, kašu praviti i sa mlijekom umjesto sa vodom, i dodati svježe i/ili suvo voće, kao i cimet.

(Vijesti.ba / NN)

Najnovije

- Oglas -

Povezani članci