Jeste li se ikada zapitali zašto „rikverc“ proizvodi svoj karakteristični zvuk? Donosimo odgovor!

Nakon tekstova vezanih uz prijenosni omjer, odnosno mjenjač, odlučili smo demistificirati vječito pitanje čudnovatog zvuka koji automobil proizvodi prilikom vožnje unatrag. Iako se čini kako cijela priča izgleda vrlo komplicirano, stvari su jednostavne da ne mogu biti jednostavnije, a za specifičan zvuk koji nastaje prilikom vožnje unatrag glavni krivci su zupčanici, prenosi portal Automobili.

Naime, zupčanici koji se koriste za vožnju unatrag razlikuju se svojim oblikom od zupčanika za „normalnu“ vožnju. Za potonji način vožnje koriste se zupčanici čiji se zubi nalaze pod određenim kutom. Razlog tome je zahtjev da se snaga ujednačeno prenosi na ostale pogonske dijelove.  Međutim, zubi zupčanika za vožnju unatrag nisu nakošeni što rezultira nešto efikasnijim prijenosom snage, ali i karakterističnim zvukom.

Efikasniji prijenos snage je ujedno i razlog zbog kojeg se ovakva vrsta zupčanika često upotrebljava u trkaćim vozilima, odnosno motociklima. Donosimo video!

No, za razliku zupčanika čiji se zubi nalaze pod kutom, zupčanici s „ravnim“ zubima znatno lošije raspoređuju snagu što je ujedno i glavni razlog zbog kojeg se ne koriste toliko često kod konvencionalnih automobila. No, to nije jedini razlog zbog kojeg se zupčanici razlikuju. Naime, isti zupčanici se upotrebljavaju kako bi se spriječilo eventualno prebacivanje u „rikverc“ tijekom vožnje.

Međutim, uz upotrebu kod nekih sportskih modela, zupčanici koji nemaju nagib zubiju ujedno se koriste i kod sporih stupnjeva prijenosa, a koje se upotrebljavaju za uspon na velike uzbrdice zbog već spomenutog boljeg rasporeda snage.

KOMENTARI:
Loading...