Statistički podaci pokazuju da 54 posto Amerikanaca starijih od 18 godina piju u prosjeku 3,1 šoljicu kafe na dan. Riječ je o milionima dolara koje svakodnevno troše samo na kafu, a slično je stanje po pitanju potrošnje kafe vjerovatno i u ostatku svijeta. No ispijanje mirisnog crnog napitka ima i zdravstvenih učinaka.

1. Možete umanjiti šanse za razvoj karcinoma i drugih bolesti

Kafa potječe iz Etiopije. Slučajno ju je otkrio čoban koji je čuvao koze uvidjevši kako životinje imaju više energije nakon što su konzumirale njemu nepoznate bobice. Od tada se industrija kafe razvila nevjerovatnom brzinom. Prosječni Amerikanac najviše antioksidansa konzumira iz kafe. Vodeći u ispijanju tog napitka je New York, gdje se pije kafa sedam puta više nego u ostatku zemlje. Svakodnevno ispijanje kafe zahvaljujući unosu antioksidansa smanjuje opasnost razvoja niza bolesti. Dijetetičarka Beth Witherspoon iz Community Coffee Company navodi da je ključ u umjerenosti.

– Umjerena konzumacija podrazumijeva tri do pet šoljica kafe na dan i može smanjiti smrtnost različitih uzroka. Smanjuje rizik razvoja dijabetesa tipa 2, Parkinsonove bolesti, demencije, ciroze jetre i pojedinih vrsta karcinoma, uključujući rak jetre i endometrija – kazala je Witherspoon. Stručnjaci dodatno kafu nazivaju čudotvornim lijekom budući da utječe na prevenciju navedenih bolesti.

– Zapravo vam omogućujete da živite duže. Kako bi antioksidansi mogli funkcionirati, morate se odreći mlijeka i šećera – pojasnila je zdravstvena savjetnica i specijalistica za prevenciju demencije Janet Rich Pittmann. Stručnjaci ističu da čovjek ima najviše koristi iz kafe ako je konzumira crnu i s kofeinom.

2. Općenito raspoloženje moglo bi se popraviti

Razine kofeina iz kafe direktno su povezane s mozgom, a učinci su vidljivi već nakon malih količina kafe, od 75 miligrama.

– Kofein povezujemo s pozitivnim moždanim funkcijama uključujući bolju pažnju, kafa pomaže kod bolje koncentracije i općenitog raspoloženja – nastavila je Witherspoon. Pojedine studije, uključujući onu koju su provodili na Harvardu 2013. godine, pokazale su i da kafa smanjuje posljedice depresije te snižava stopu samoubistava. Ljudi koji su pili dvije do tri šoljice kafe na dan imali su 45 posto manji rizik od samoubistva. Možda je to i zato što je kofein stimulans koji pomaže u boljem raspoloženju.

3. Memorija postaje veća i dugotrajnija

Dok kofein s jedne strane utječe na koncentraciju i bolju pažnju, nova studija pokazuje da ima utjecaja i na trajanje te količinu sjećanja. Prema časopisu Nature Neuroscience, kofein može do 24 sata nakon konzumacije pomoći u povećanju dugoročnog sjećanja kod ljudi. Pritom treba imati na umu da veća količina kofeina nema veći učinak i da više kafe ne znači da će djelovanje kofeina biti bolje.

4. Pomaže u sportovima

Sudeći prema dijetetičarki Whiterspoon, sportaši koji piju kavu mogu imati psihičke i fizičke koristi od konzumiranog kofeina.

– Prirodni kofein iz kafe povezan je s boljim fizičkim radom, posebno u vježbama izdržljivosti i kod aerobika. Količina kofeina preporučljiva za bolju izvedbu je dva do šest miligrama na kilogram tjelesne težine. To znači da prosječnom čovjeku do četiri šoljice kafe mogu poboljšati sportsku izvedbu – zaključila je. Dodatno, kofein može pomoći i kod dugotrajnih i kratkotrajnih učinaka fizičke aktivnosti. Kofein reagira s receptorima u mozgu koji isključuju prepoznavanje adenozina, hemikalije koja uzrokuje osjećaj umora.

U tom kontekstu kafa može smanjiti osjećaj umora kao i boli. Budući da kava doprinosi koncentraciji, ujedno pomaže i uspješnom vježbanju.

5. Ako pretjerate, može narušiti dnevnu rutinu

Ukoliko pojedinac pretjera s unosom kafe, mogao bi osjetiti negativne posljedice uzimanja tog napitka. Posljedice su nemir, napadi panike, nesanica ili poremećen san pa čak i ovisnost o kofeinu. Prema podacima američke udruge za zaštitu srca, ljudi ovisni o kavi prolaze ovisničke krize u razdoblju od 12 do 24 sata nakon uzimanja zadnje šoljice kafe, koliko joj treba da se razloži u organizmu. Najčešći simptom je glavobolja. Kao i kod svakog pretjerivanja, moguć je i smrtni ishod. Studije su pokazale da je smrtonosna doza kofeina sadržana u 100 šoljica kafe u danu, no podaci ovise o pojedincu i njegovom metabolizmu.

6. Može podići razinu holesterola

Ako koristite perkolator, French press ili pijete espresso, vaša kafa sadrži više lošeg holesterola od instant kafe ili one koju pripremaju papirnatim filterima. Razlog je taj što, navode stručnjaci, filter odvaja terpene, ulja koja podižu razinu holesterola.

7. Može vam kratkoročno porasti pritisak

Porast krvnog pritiska nakon konzumacije kafe obično je kratkoročan i nema utjecaja na dugoročno zdravlje, tvrde na stranici dietvsdisease.org.

– Većina prehrambenih navika obično utječe na krvni pritisak i bolesti srca. S druge strane, svakodnevna konzumacija kafe nema negativnih učinaka na krvne žile – tvrde oni.

KOMENTARI:
Loading...