Temperature zraka u pojedinim dijelovima BiH 40. stepeni na Celzijusovoj skali, tako da nije lako ni automobilima, ni putnicima u njima.

Iako mnogi vozači na put kreću noću, kako bi izbjegli vrućinu, noćna vožnja se generalno ne preporučuje jer je većina ljudi navikla da preko cijele godine u tom periodu dana spava, pa se i pored adekvatne pripreme tokom vožnje može javiti pospanost i gubitak koncentracije, a san vas može savladati neprimjetno.

Mnogo je bolje na put krenuti rano ujutru i tako iskoristiti nekoliko sati jutarnje svježine.

Da li ćete vožnju započeti u automobilu čija je kabina već previše zagrijana ili ne, zavisi i od adekvatne pripreme neposredno prije polaska na put. Period od ulaska u automobil, do trenutka kada se u njemu stabilizira prijatna temperatura za vožnju može se skratiti ako vozilo prije toga nije bilo izloženo direktnom suncu. U slučaju da nemate garažu, ili ne uspjete da se ubacite u podzemno parkiralište nekog od tržnih centara, najpoželjnije mjesto na kojem tokom vrelih ljetnih dana možete parkirati vaš automobil jeste debela hladovina nekog drveta.

Ako je vaš automobil prije vožnje stajao duže vrijeme na ljetnjem suncu, kabina će biti prevruća da biste započeli sigurnu i udobnu vožnju. Prvo što biste u takvoj situacije trebalo da uradite jeste da otvorite sva vrata i da sačekate u hladovini, van automobila, bar onoliko koliko imate strpljenja, da se kabina provjetri.  Nakon, toga, ako imate klima-uređaj, možete da ga aktivirate i započnete vožnju.

Vožnja sa uključenim klima-uređajem uveliko olakšava boravak u automobilu tokom vrućina. Na vama je da odaberete način rada i temperaturu koja vam odgovara. I mada neki savjetuju da je optimalno podestiti klimu ne temperaturu koja je za 5 stepeni niža od vanjske, to baš i nije uvijek prijatno. Kada je napolju recimo preko 35 stepeni Celzijusa, to bi značilo da se vozite na neugodinih 30 stepeni u kabini.

Naravno, ne treba ići ni u drugu krajnost, pa podešavati klima-uređaj na najmanju moguću temperaturu.  Najbolje je usmjeriti vazduh prema bočnim staklima i prema krovu kabine tako da cirkuliše i da stvara prijatnu atmosferu – zdrav razum vam govori da ne usmjeravate ledeni vazduh direktno prema putnicima dok je ventilator postavljen na najjači stepen puhanja.

Inače, kontrolu klime bi trebalo raditi jednom godišnje, najbolje pred ljeto ili pred početak godišnjeg odmora. Efikasan način da izbegnete vanredno servisiranje klime je da se setite da je isključite nekoliko minuta prije kraja vožnje. Tako smanjujete količinu vlage koja će se zadržati u ventilacionim vodovima dok je automobil parkiran – mikroorganizmi vole topla, vlažna i mračna mjesta. Ako tokom upotrebe klime primjetite da se u kabini sakuplja voda, to je najvjerovatnije zato što je začepljena cijev za odvod kondenzacije. U servisu će vam ovaj problem rutinski rješiti, ali važno je da ne odlažete odlazak tamo.

U autu tokom ljetnjih mjeseci uvijek treba imati štitnik koji sprječava pregrijavanje dijela enterijera, prije svega instrument table i upravljača. Pokrivanje ovih dijelova unutrašnjosti svakako povoljno utječe na njihovu dugotrajnost, a i neće vam se desiti da zbog pregrijanog volana niste u stanju da ga uhvatite rukama i da normalno upravljate automobilom kad krenete u vožnju.

KOMENTARI:
Loading...