Ako svakodnevno jedete 80 grama voća i povrća bogatog flavonoidima, ne samo što ćete poboljšati svoje zdravstveno stanje nego možete spriječiti debljanje, tvrde naučnici s Univerziteta Ist Anglia.

Flavonoidi su fitohemikalije ili biljni pigmenti koje nalazimo u voću i povrću, a prisutni su i u nekim vrstama čajeva, vinu i čokoladi. Poznato ih je između 4000 i 5000. Ponašaju se kao antioksidansi jer prihvataju slobodne radikale kiseonika koji može oštetiti DNK.

Jedno od glavnih svojstava i funkcija ovih pigmenata je da se apsorbuju u organizmu i potom vrlo brzo izlučuju iz tijela doprinoseći detoksikaciji enzima u jetri.

Uz sve dosad poznate blagotvorne uticaje flavonoida na organizam, američki i britanski naučnici nedavno su ustanovili da voće i povrće s visokim nivoom ovih fitohemikalija pomaže u održavanju stabilne težine i tvrde da pola šoljice ili oko 80 grama određenog voća ili povrća dnevno može poboljšati opšte zdravstveno stanje.

Studijom su obuhvatili podatke o 124.086 muškaraca i žena u Sjedinjenim Državama tokom 24 godine. Ustanovili su da je svakodnevno konzumiranje i vrlo malih količina voća i povrća bogatog flavonoidima bilo povezano s održavanjem odgovarajuće stabilne težine, a kod pojedinaca i s laganim gubitkom kilograma, piše hrvatski Tportal.

– Odranije znamo da većina ljudi s godinama dobija na težini, a čak i u najmanjem procentu debljina može značajno uticati na rizik od pojave visokoga krvnog pritiska, razvoja srčanih bolesti, raka ili dijabetesa, zbog čega pojedincima moramo pomoći u održavanju zdrave težine u njihovim srednjim godinama – kaže profesorka Edin Kesidi s Medicinskog fakulteta Norvič pri Univerzitetu Ist Anglia.

– Svakodnevna konzumacija oko 80 grama hrane bogate flavonoidima doprinela je održavanju odgovarajuće stabilne težine kod žena i kod mušaraca različitog životnog doba – izjavila je Edin.

– Odnedavno znamo i da flavonoidi utiču na održavanje stabilne težine, na način da u organizmu smanjuju razinu masnoća koju organizam apsorbuje iz hrane. Flavonoidi ubrzavaju metabolizam i utiču na smanjenje apetita – kaže vođa studije Monika Bertoina s Harvardske škole za javno zdravlje.

Najviše flavonoida ima u: malinama, borovnicama, kupinama, jagodama, crnim ribizlama, grožđu, trešnjama, rotkvicama, nekim vrstama čaja, kakaou, kruškama, jabukama, citrusima poput pomorandži i grejpfruta, luku i paprikama.

KOMENTARI:
Loading...