Ljubiteljima slatkih napitaka je teško da se odreknu šećera. Evo zbog čega je najteže odustati od slatke kafe ili čaja… Mnoge dijete i zdravi režimi ishrane podrazumijevaju izbjegavanje šećera. To se pokazalo posebno teško osobama koje ne mogu da popiju kofeinske napitke bez dodatka šećera.

Naučnici s Univerziteta York došli su do otkrića da šećer ne služi samo da ublaži gorčinu napitaka već mijenja hemijski sastav kafe ili čaja. Kofein je zaslužan za gorak ukus napitaka. Dodatkom šećera dolazi do grupisanja molekula kofeina, pa tako dolazi do manje stimulacije receptora za ukus. Sada vam je možda jasnije zašto je toliko teško odreći se slatke kafe. Umjesto šećera, stavite neku od sljedećih namirnica i biće vam podjednako ukusno. Na prvom mjestu tu je med, zatim kokosov šećer, šećer od datula, melasa, javorov sirup, agavin sirup, stevija, Ove prirodne zamjene za šećer čine zadovoljavanje vaših slatkih potreba ukusnom mogućnošću – uz to, mnogi od njih, uz dodatak slatkom ukusu, imaju i zdravstvene prednosti.

Poklon od pčela i cvijeća – med dostupan je u mnogo različitih sorti, od kojih svaka ima jedinstven ukus temeljen na izvoru nektara. Med, posebno tamnija vrsta, sadrži antioksidanse koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju ćelije, kao i jaka antibakterijska svojstva. Budući da tijelo može lako da ga iskoristi, neka istraživanja su pokazala da konzumiranje meda može da poboljša sportsku aktivnost u odnosu na ostale izvore ugljenih hidrata.

Kokosov šećer se proizvodi od soka kokosovog cvijeta i stekao je mnogo pažnje proteklih godina zahvaljujući rezultatima početnih istraživanja koji pokazuju da bi mogao da ima manji glikemijski indeks u odnosu na rafinirani šećer, tako sprečavajući odstupanja u nivou šećera u krvi koja mogu da ugroze savladavanje dijabetesa i igraju ključnu ulogu u kontroli težine. Za dobijanje šećera, od soka kokosovog cvijeta napravi se gusti sirup, koji se potom osuši i melje u prah koji ima ukus sličan karamelu. Dobijeni šećer sadrži mnoge zdravstvene prednosti kokosa, uključujući nutrijente kao što su željezo, cink, kalcijum i kalijum.

KOMENTARI:
Loading...