Doktorica Safija Softić-Namas u razgovoru za AA govorila je o pravilnim načinima ishrane tokom ramazana, koji će vjernicima olakšati post i pomoći da prebrode vrućine te dehidraciju.

U susret najodabranijem muslimanskom mjesecu ramazanu koji počinje u ponedjeljak, 6. juna vjernici se pripremaju za post koji će ove godine u ljetnim danima trajati i do 18 sati. Medicinski stručnjaci stoga savjetuju kako treba posebno voditi računa o namirnicama koje se unose u organizam za vrijeme iftara, ali i sehura, odnosno jela pred početak posta.

Doktorica Safija Softić-Namas u razgovoru za Anadolu Agency (AA) govorila je o pravilnim načinima ishrane tokom ramazana, koji će vjernicima olakšati post i pomoći da prebrode vrućine te dehidraciju.

Post kao prevencija i lijek raznih bolesti

Kada je riječ o važnosti posta, on osim duhovne satisfakcije za vjernike ima i fiziološke prednosti. Namas ističe kako je post kroz historiju u nekim religijama i kulturama prepoznat kao način prevencije i liječenja raznih bolesti i stanja.

Jedan od osnovnih benefita posta, tvrdi Namas, jeste odmaranje organizma i detoksikacija koja priprema sve organe i organske sisteme za predstojeći period.

“U islamskom postu je specifičnost apsolutno ustezanje od hrane i vode u određenom periodu dana. Takav način posta pozitivno djeluje na probavni sistem, a preko njega i na ostale sisteme. Probava se odmara određeni dio dana, što omogućava organizmu da izbaci toksine, koji se nakupljaju u toku godine. Jedno istraživanje je pokazalo da jedan dan posta omogućava izbacivanje toksina koji su se nakupili u toku 10 dana. Ako to pomnožimo sa 30 dana, dobićemo 300 dana i ako dodamo još preporučenih šest dana posta u mjesecu ševalu, dobićemo računicu koja kaže da takav post čisti organizam od toksina nakupljanih čitavu godinu dana”, ističe Namas.

Navodi da post pozitivno utiče na smanjenje krvnog pritiska, čišćenje krvnih žila od plakova, smanjenje tjelesne težine, šećernu bolest i inzulinsku rezistenciju, razinu masnoća u krvi, neka nervna oboljenja, kožu, hronična infektivna oboljenja, probavne smetnje, opterećenje bubrega i drugo.

Prema riječima doktorice, ukoliko vjernik ne unosi hranu tokom cijelog dana, to nije naročit gubitak organizmu jer on, pored energije koja se stvara unosom hrane, od viškova stvara i vlastite zalihe energije u vidu masnog tkiva.

KOMENTARI:
Loading...