epa03610678 A person smokes an electronic cigarette in Nice, France, 05 March 2013. Media reports on 05 March state that French Minister for Social Affairs and Health Marisol Touraine is to launch an investigation into the side effects of the flavours used in the electronic cigarettes. The French Agency for Safety and Health Products (AFSSAPS) already in 2011 had recommended not to use them. EPA/SEBASTIEN NOGIER

“Zavaravajuće oglašavanje je bilo koje oglašavanje koje na bilo koji način … dovodi u zabludu ili je vjerovatno da će dovesti u zabludu osobe kojima je upućeno ili do kojih dopire, pa je vjerovatno da će zbog toga utjecati na njihovo ekonomsko ponašanje…” (Iz Zakona o nedopuštenom oglašavanju)

Napori tradicionalne duhanske industrije da reklamiranje cigareta dođe i do djece, temeljito su dokumentirani.

Još su se 1960-ih i 1970-ih godina kompanije duhanske proizvode reklamirale u tada popularnim dječjim emisijama poput “The Flintstonesa”, a sigurno su vam poznati i slatkiši poput žvakaća u obliku cigareta i slični pokušaji ‘usađivanja’ u svijest nezdrave navike pušenja već od rane dobi.

No pojavom “e-cigareta” na tržištu stigli su i novi načini kojima se djeci želi skrenuti pažnju na njih, što takve kompanije znaju vješto iskoristiti. Jedan od načina jest da zabranjenim prikrivenim oglašavanjem svoje proizvode “pretvaraju” u istoimene i slične oblike slatkiša koji su djeci primamljivi. Koriste logo, naziv i boje duhanskog proizvoda dok reklamiraju neku čokoladicu ili bombone.

Iako su “e-cigarete” okarakterizirane kao manje štetne od klasičnih za odrasle ljude, za djecu i bebe fatalna može biti i samo čajna kašićica tekućeg nikotina.

Evo kako izgleda jedna takva reklama, koja je upakirana odmah ispod reklame za poznatu čokoladicu.

Prikriveno oglašavanje tekućeg nikotina u reklamama za čokoladu.Izvor: Screenshot: www.anivapes.com
Prikriveno oglašavanje tekućeg nikotina u reklamama za čokoladu.
KOMENTARI:
Loading...