Priču o razredu jedne sarajevske škole koji je učio znakovni jezik zbog svog gluhonijemog drugara objavili su brojni domaći i strani mediji.

Kako i ne bi, kada je ovaj predivan primjer drugarstva i ljubavi upravo ono što nam vraća vjeru u druge.

Naime, kada je Mirzana Ćoralić upitala nadležne u jednoj sarajevskoj školi da li bi dopustili da se njen gluhonijemi sin upiše u tu instituciju, učiteljica Sanela Ljumanović pristala je na to, bez mnogo razmišljanja.

Septembar je stigao i 6-godišnji Zejd je sjeo u klupu. U tom trenutku, niko u školi – uključujući i Zejda, nije znao znakovni jezik.

„Morali smo nešto smisliti“, prisjetila se učiteljica za Associated Press koji donosi ovu reportažu, koju su prenijeli skoro svi svjetski mediji.

Učiteljica je pokušala “trikove”, služeći se sopstvenim znakovima da komunicira sa Zejdom, ali njegova majka imala je ideju – zašto cijeli razred ne bi učio znakovni jezik zajedno sa Zejdom!

Tri mjeseca kasnije, učenici Prvog dva razreda Osnovne škole Osman Nakaš u Sarajevu savladali su osnove znakovnog jezika, uz pomoć učiteljice znakovnog jezika Anise Šetkić-Sendić.

Prije 13 godina, napominje AP, BiH je usvojila zakone koji dozvoljava djeci s poteškoćama da budu potpuno integrirana u društvo, uključujući škole. Djeca s poteškoćama trebala bi imati asistente na časovima koji bi sjedili s njima, „prevodili“ i pomogli im da učestvuju u u procesu. Ipak, u praksi, siromašna BiH jedva ima dovoljno novca da škole normalno funkcioniraju, dok su djeca s poteškoćama ostavljena na brigu mašti svojih roditelja i dobroj volji školskih radnika.

Šetkić-Sendić trebala bi primati platu od Ministarstva obrazovanja, ali za to još nema novca. Platu joj daju roditelji djece iz ovog razreda – oni koji to mogu. Samo učiteljica zna koji su to, i ne govori nikom – to je dogovor.

Pogledajte cijeli video u nastavku!

 

KOMENTARI:
Loading...