Molim, hvala, izvolite – otvaraju i gvozdena vrata. Ali postoji nešto što je moćnije od tih riječi.

Istraživanje je sprovedeno u prodavnici namještaja i pokazalo je da čak i najljubazniji prodavci nisu uspjeli da uvjere kupce da kupuju. Zašto? Zato jer nisu koristili riječ koja zvuči najuvjerljivije – jer.

Naime korištenjem ovog veznika nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam vjeruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:

“Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informišete o našoj novoj prodavnici?”. Jedno istraživanje je pak pokazalo pod koji bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korištenje mašine za kopiranje, pustili nekoga prije reda.

Kada je osoba koja je željela da koristi kopir aparat prije reda pitala “Oprostite, imam pet stranica. Mogu li kopirati prije vas jer mi se žuri?” 94 odsto ljudi odgovorilo je da bi je pustili prije reda. Naravno, zavisno od rečenice mogu se koristiti varijante veznika i prijedloga (ne mora uvijek biti samo jer, nego i zato jer, zato što, zbog toga), ali poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, molimo…

“Čak i kada sumnjamo u istinitost razloga, odnosno objašnjenja, čarobna riječ “jer” izaziva prirodnu reakciju u korist onoga ko je postavio pitanje. To znači da i najsmješniji razlog može dobiti pozitivan odgovor”, objašnjavaju stručnjaci.

U slučaju trgovca jednostavne rečenice poput “Sviđao bi vam se ovaj kauč jer je izrađen od italijanske kože” ili “Ovaj stakleni sto odlično bi pristajao vašem domu jer njegov dizajn ide uz svaki dekor”, mogu učiniti čuda jer je, nakon što su prodavci svakodnevno počeli da koriste riječ jer, prodaja porasla za 39 odsto, prenosi crnogorski portal CDM.

KOMENTARI:
Loading...