Imamo znanje i vrhunske stručnjake, samo nemamo dovoljno uvažavanja i poštovanja jedni prema drugima da se udružimo i zajednički nastupimo na stranim tržištima. U tom slučaju, sasvim sam siguran da bi nam samo nebo bilo granica – naveo je Ramić.

Radnici Euro-Asfalta, jedne od najjačih bh. građevinskih kompanija, uskoro će početi graditi dio autoceste u Sloveniji, na dionici između Gruškovja i Draženaca. Projekat je vrijedan preko 100 miliona maraka. Hamed Ramić, čovjek pod čijom palicom ova firma radi, u razgovoru za Faktor ističe da je Euro-Asfalt već dugi niz godina prisutan na tržištu u Evropskoj uniji kao kompanija kojoj se vjeruje. Posebno je ponosan na posao koji je kompanija realizirala u Njemačkoj.

– Ovoga puta Slovenija je bitna, ne samo zbog visine ugovora ili obima posla, već zbog činjenice da je ovo prvi put da je jedna bosanskohercegovačka kompanija dobila posao na dionici autoceste da ga radi samostalno i nosilac je posla, a ne podizvođač ili dio nekog konzorcija – tvrdi Ramić.

Ko je dorastao?

Euro-Asfalt je kompanija koja se razvila nakon rata. Gradanja dobrog dijela bosanskohercegovačkog autoputa koji je u sklopu Koridora VC za Euro-Asfalt je bio značajan iskorak. To je bila viza za evropske projekte.

– Trenutno radimo projekt koji smo dobili u augustu prošle godine. Trebali bismo uskoro potpisati još jedan veliki ugovor u toj zemlji, završava se papirologija za početak posla u Kataru. Imamo u najavi posao u Makedoniji, završili smo jedan tunel u Albaniji, radimo na prijavi za nekoliko velikih tendera u regiji – s ponosom ističe Ramić.

Allianz Arena je jedan od najmodernijih stadiona na svijetu koji se nalazi u Münchenu, a svoj pečat u toku gradnje ostavili su radnici Euro-Asfalta. Ramić ističe da su i ostale kompanije iz Bosne i Hercegovine sposobne raditi velike poslove.

– Imamo znanje i vrhunske stručnjake, samo nemamo dovoljno uvažavanja i poštovanja jedni prema drugima da se udružimo i zajednički nastupimo na stranim tržištima. U tom slučaju, sasvim sam siguran da bi nam samo nebo bilo granica – naveo je Ramić.

Saradnja

– Na određene tendere izlazili s domaćim kompanijama jer je to, ako tako možemo reći, stvar pristojnosti. Mi se svi međusobno poznajemo i znamo šta su čiji dometi, šta je čija specijalnost i u čemu je neko najbolji. Mi ne možemo da ne surađujemo, čak i kada samostalno izlazimo na neki tender. Uvijek su potrebne cijevi, ograde i mnogo toga. Niko ne može sam. To vam je tako i u životu i u poslu – zaključio je Ramić.

Ne vide u čemu je problem

Euro-Asfalt vjeruje da može biti svojevrsni pokretač i za ostale bh. građevinare.

– Mi smo kao kompanija operisani od sujeta i spremni smo surađivati i otvoreni smo za suradnju. Samo u Euro-Asfaltu ima gotovo 500 uposlenih, u ostalim građevinskim kompanijama ko zna koliko. Ako će nam suradnja pomoći da obezbijedimo posao za sve te ljude, kruh njihovim porodicama, ne vidim u čemu je problem da surađujemo. Najmanje je važno ko će biti lokomotiva, sve dok je na principima korektnosti i uvažavanja – rekao je direktor Ramić.

Država na potezu

Bilo bi možda i više projekata kao što je ovaj u Sloveniji, kada bi nadležni u državi neke stvari uredili.

– Neophodno je donošenje novih i/li prilagođavanje postojećih zakona, zakonima Evropske unije, koji će za krajnji cilj imati povećanu konkurentnost domaćih kompanija na tržištima regiona kao i EU-a. Na primjer naša zemlja nema potpisan ugovor sa Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO) o zaštiti od diskriminacije naših kompanija na stranim tržištima kod tenderisanja poslova. Sve članice EU-a i zemlje Zapadnog Balkana imaju potpisan taj ugovor, kao Albanija, Makedonija i Crna Gora.

KOMENTARI:
Loading...