Ako je suditi prema voznom parku Predsjedništva Bosne i Hercegovine, naša zemlja nimalo ne zaostaje za Njemačkom. Mladen Ivanić, Bakir Izetbegović i Dragan Čović voze se u jednakim automobilima kao i liderka najmoćnije europske sile Angela Merkel. Zajedničko svima: službeni Audi A8. 

Doduše, Njemačka nema tri člana kolektivnog šefa države, time i potrebe za tri Audija, ali treba biti pošten pa reći kako je “osmica“ njemačke kancelarke skuplja od verzija namijenjenih članovima bh. Predsjedništva.

Prije pola godine, na sajmu automobila u Frankfurtu Audi je predstavio službeni automobil kancelarke – blindirani A8 L Security sa specijalnim sistemima komunikacije, dovoda svježeg zraka, izlaza u slučaju opasnosti…

U “nosu” Audija Angele Merkel – koji se izvana ne razlikuje mnogo od serijskih verzija – nalazi se 4,0 litarski V8 motor koji snagu od 500 konja prenosi na sva četiri točka.

Nije poznato da li je novi automobil Angele Merkel podigao nivo adrenalina kod članova Predsjedništva BiH, tek nedugo nakon što je u Frankfurtu predstavljeno vozilo njemačke kancelarke, i u Sarajevu je okončan tender za nabavku novog Audija A8 za kolektivnog šefa našeg države.

Isprva su svi članovi Predsjedništva odbijali priznati koji od njih nabavlja novi automobil, ali se na kraju ispostavilo da je riječ o Draganu Čoviću.

Paradoksalno, samo četiri mjeseca ranije Čović je prilikom posjete Pape Sarajevu izjavio: “Ja idem u Audiju A8 s aerodroma, papa ide u nekom tamo autu. Šta reći na to sve? To je nešto što bi nama morao biti nekakav motiv kao nešto što nas dalje motivira da se bavimo politikom – da možemo politiku raditi i na drugačiji način.”

Hrvatski član Predsjedništva BiH u junu se postidio luksuza Audija A8 W12 nabavljenog 2012. godine, a već u oktobru nabavio novi Audi A8 uz čiju kupovinu je prekršen niz propisa.

U aprilu prošle godine, u planu javnih nabavki, Predsjedništvo BiH nije predvidjelo kupovinu automobila. Plan javnih nabavki izmijenjen je 4. decembra, 40 dana nakon što je kupljen Čovićev Audi.

Posebna priča je to što tri člana Predsjedništva imaju pravo na službeni automobil visoke klase pojedinačne vrijednosti do 130.000 maraka, dok je Čovićev plaćen oko 200.000 KM.

Inače, pravo na službena vozila vrijednosti do 100.000 maraka imaju ministri Vijeća ministara BiH, predsjedništvo Ustavnog suda BiH, predsjednik Suda BiH i glavni državni tužilac, dok automobile vrijednosti do 50.000 KM mogu koristiti zamjenici ministara, rukovodioci državnih institucija…

Dakle, kada je riječ o voznom parku političara, Bosna i Hercegovina je dostigla standarde razvijenih europskih zemalja. Nažalost, ispunjavanje ovog standarda nije imperativ u mapi europskog puta BiH.

KOMENTARI:
Loading...