Ramazan je mjesec nemjerljive Allahove milosti kojom neizmjerno obasipa ljude. Ramazan nam dolazi kao najbolji prijatelj – on je prijatelj prvenstveno onima koji su ga svjesni (leallekum tettequun), ali je potencijalni prijatelj i onima koji ga nisu svjesni. Ovim riječima Muhamed Velić, imam u sarajevskoj džamiji u naselju Stara Breka, za “Avaz” opisuje dolazak najodabranijeg mjeseca u islamskom kalendaru.

Ahiretske uplate

Dobrotu i veličinu ovog mubarek mjeseca, dodaje efendija Velić, mogu svi osjetiti.

– Metaforično kazano, ramazan nam dolazi kao babo koji se vraća s dalekog puta i koji je poželio svoju djecu i nosi im pregršt poklona. Šta treba uraditi? Treba, prije svega, otići na aerodrom ili na stanicu pred babu i dovesti ga svojoj kući. Sa svim tim poklonima, da nam se ne dogodi da pokloni ostanu na stanici ili aerodromu. Ili, drugim riječima kazano, drugom metaforom, ramazanske blagodati su ahiretske uplate. Neko nam je, a ko će drugi nego dragi Bog, uplatio na naš račun lijepe uplate, treba samo otići i lijepo to podići – slikovito objašnjava Velić.

Osim toga, efendija Velić kaže da treba otići do džamije, roditelja, posvađane rodbine, komšija, siromašnih, nezbrinutih i onih koje niko ne posjećuje. Tu su nam, dodaje, te ahiretske uplate s kojima je mnogo lakše i na ovom svijetu živjeti.

– Treba se, jednostavno, ramazanu prepustiti, to je mnogo lakše i mnogo ljepše nego mu leđa okrenuti i vrata zatvoriti. To je Allahov aranžman s kojim naši životi i organizacija života postaju perfektni. Sve dođe na svoje mjesto. Ramazan s postom nas uvede u jednu harmoniju i smirenost u kojoj uživamo mjesec dana – kaže efendija.

Osim što je ugledni publicista, efendija Velić veoma je popularan i na društvenim mrežama. Samo na Facebooku, na kojem svakodnevno objavljuje zanimljive komentare, poučne anegdote i savjete, prati ga skoro 40.000 ljudi.

Velić kaže da društvene mreže uveliko utječu na ljudsku svijest i ponašanje te da je ne tako davno važilo pravilo da, ako nešto nije bilo u medijima, kao da se nije ni dogodilo.

Presnažan medij

– Danas je to preciznije određeno, pa ako nešto nije bilo na društvenim mrežama, to kao da se nije ni dogodilo. To je postao jedan presnažan medij, mnogo efektniji od ordinarnih medija. Više od milijardu i četiri stotine miliona ljudi je na Facebooku i taj je broj u progresu. Na društvenim mrežama ima puno vjere, što je dobro, ali i nevjere ili antivjere, što, opet, nije dobro. Naše je da iskoristimo taj potencijal za misijsko djelovanje – kaže Velić.

Mnogi alimi imaju privatne profile

On dodaje da su mnogi veliki i ozbiljni alimi današnjice shvatili veličinu i značaj društvenih mreža i mogućnosti koje nude, pa tako imaju svoje privatne profile i stranice putem kojih se svakodnevno obraćaju ogromnom auditoriju i mnogim prijateljima i pratiteljima.

– Dakle, to nije (samo) razonoda i dokolica, to primarno treba iskoristiti u dobre i korisne svrhe. Društvene mreže mogle bi se shvatiti kao javni putevi kojima komuniciraju ljudi, a Muhammed, a. s., dao je precizno uputstvo kako se vjernici trebaju ponašati u javnim komunikacijama, kazavši: 1. Nazivajte mnogo selam! Širite mir, govorite o miru, tj. stalno govorite o Bogu, jer je jedno od Božijih imena i Selam – Mir. 2. Čuvajte svoje poglede! 3. I mnogo naređujte dobro – zaključio je Velić.

KOMENTARI:
Loading...