Aida Salkić-Haughton, Bosanka koja živi u Stoke-on-Trent-u, vrijedna je promotorka bosanskohercegovačkih turističkih potencijala. Osim toga, Aida je u saradnji sa britanskim dobrotvornim društvom Remembering Srebrenica i YMCA North Staffordshire (Kršćanska zajednica mladih Sjeverni Staffordshire) bila dijelom organizacije Dana sjećanja na Srebrenicu 10. jula 2015. godine, a u martu ove godine dovodila je i grupu od 10 mladih u Sarajevo i Srebrenicu kako bi naučili lekciju iz nase prošlosti.

Obzirom da se ova grupa vratila prepuna utisaka, nastojat ćemo da ova posjeta Srebrenici bude redovna stavka u našem programu svake naredne godine – kaže Aida.

Rođena je u Cazinu gdje je završila Prosvjetno-kulturološko-prevodilačku srednju školu, smjer prevodilac. Zahvaljujući poznavanju engleskog jezika, 1993. godine dobila je posao kao prevodilac sa Vojnim Posmatračima Ujedinjenih Nacija tokom rata, a nakon rata sa NATO snagama sve do 2010. kada se udala za britanskog gardistu. Od tada je na privremenom boravku u engleskom gradu Stoke- on-Trentu i trenutno radi kao administrator za YMCA North Staffordshire. Prije godinu dana prihvatila je i članstvo u upravnom odboru britanske humanitarne organizacije Remebering Srebrenica.

Osmog jula planiram da organiziram i „Dan Srebrenice“ ovdje u Stoke-u kada ćemo otkriti i spomenik u čast žrtvama Srebrenice, a kojeg su pripremili delegati iz naše posjete Srebrenici prošlog marta. Svakako ću i tu priliku iskoristiti da sve prisutne prisutne počastim i bosanskim specijalitetima, ali ću suptilno da promovišem i ljepote BiH – kaže Aida, koja je osim za pomoć preživjelima srebreničkog genocida, itekako aktivna i na polju turizma.

Kako počinje Vaše interesovanje za turističku djelatnost?

– Zahvaljujući svom angažmanu kao prevodilac sa strancima, upoznala sam mnoge ljepote, ponajprije Unsko-sanskog kantona, a poslije i cijele BiH. Shvatila sam šta je to što strance najviše interesuje dok borave u BiH, tako da sam godinama željela da mi se pruži prilika da završim kurs za turističkog vodiča. Prije nego sam napustila BiH, to mi je i uspjelo. Godine 2009. postala sam certificirani  turistički vodič za Unsko-sanski kanton i od tada pa sve do danas nastojim da promovišem Bosnu i Hercegovinu i njene ljepote i bogatstva – objašnjava Salkić-Haughton.

Šta je ono što strani turisti vole u BiH?

Teško je  generalizirati šta je to što turisti vole, jer svaka grupa je posebna po godinama, intersovanju, željama, prohtjevima, itd. Zbog toga su vrlo bitni turistički vodiči koji se moraju znati dobro adaptirati i prepoznati ono što turista želi. Jako je bitno ponuditi najprije domaće proizvode prije nego holandsko pivo ili slovensko mlijeko. Ono što mogu sa sigurnošću istaći jeste da je BiH bogata sa historijom, prirodnim ljepotama, izvrsom hranom i srčanim ljudima koji će ugostiti svakoga i pobrinuti se da nisu ni žedni ni gladni. Kada tome pridodamo da smo zemlja sa vrlo povoljnim cijenama roba i usluga, vjerujem da nam je uspjeh na području turizma neminovan, samo to svi mi sami moramo shvatiti i objeručke prihvatiti. Svi Britanci, na primjer, koji su probali bosansku hranu i kafu, bili su oduševljeni, a kad sam im rekla da je u Bosni piva £0.35 ili da je šišanje i feniranje izmedju £3.5 – £7 svi su me pitali kada je slijedeći let!

Na kojim turističkim projektima ste radili do sada i kakva su Vaša iskustva?

– Prošle godine sam organizirala turističku prezentaciju Nacionalno Parka Una, ali i cijele BiH tokom Besplatnog jela za zajednicu – projekta koji organizira YMCA NS svakog prvog petka u mjesecu. Mogu reći da sam uspjela postići da se ljudi zainteresiraju za našu zemlju i sve što ona ima da ponudi. Izuzev vizuelnog dijela, ova prezentacija je upotpunjena i sa bosanskim specijalitetima, ali i muzikom iz naših predjela.

Ove godine sam uzela učešće u Hartshill International, međunarodnom sajmu gdje sam predstavljala našu zemlju putem brošura, letaka, suvenira i bosanskih lokuma, koji su se već duži vremenski period pokazali kao uspješan BiH proizvod.

Od 2009. godine reklamiram USK /BH turizam preko Facebook grupe Una /Sana /Bosnia Turizam, a nedavno sam osnovala i Facebook stranicu sa sličnim nazivom: Una Sana Bosnia Tourism.

Jedan od ranijih primjera mog turističkog angažmana se desio 2010. godine, kada sam organizirala  turistički obilazak grupe od 30-ak Norvežana koji su boravili u hotelu Sedra povodom vjenčanja. Vjerovala sam da je to bio jedinstven vjenčani poklon koji može izroditi budućim posjetama našoj zemlji.

Zapravo, moja turistička prezentacija BiH se odvija svakog dana, jer vjerujem u BH turizam i njegove potencijale, jer imamo sve: more, planine, jezera, rijeke, rafting, planinarenje, folklor, bogatu historiju, stare gradove… i što je najbitnije gostoljubive ljude i izvrsnu hranu.

Da li postoje problemi u razvoju bh. turizma i koje ste vi uočili?

– Mislim da je naš problem to što ne znamo sva ova nabrojana bogatstva unovčiti. Tokom godina rada sa strancima i putovanja u inozemstvo, shvatila sam da drugi imaju i puno manje, ali se znaju dobro izreklamirati i zaraditi na parkiranju za auta, kamp prikolicama sa osvježenjima, ulaznicama, dok nama većina starih gradova propada, zapuštena i izuzeta iz većine, ako ne svih turističkih tura.

Još jedan od gorućih problema je nedostatak direktnih letova za Sarajevo iz Velike Britanije, na primjer. Teško je prodati turu turistima ako im kažete da iako let između Britanije i BiH traje samo 2 sata, zapravo će trajati bar 6 ili 7 jer se mora letjeti do Beča ili Zagreba prvo, pa tek onda za Sarajevo, i naravno, opet isto po povratku. U današnje doba kada svijet živi tako užurbano, malo ko će se odlučiti da toliko vremena izgubi na putovanju, kad se može i zadržati u Hrvatskoj, naprimjer, nakon 2.5 sata.

S druge strane, oni koji su jednom boravili u BiH znaju šta sve dobiju tokom boravka kod nas i oni se uvijek žele vratiti, ali to znači da im moramo olakšati uslove da naprave tu prvu posjetu kako bi uslijedile i druge.

Šta nam je činiti, koje su neke Vaše preporuke turističkim djelatnicima?

– Ništa ne dolazi samo od sebe, tako da se moramo pobrinuti da postavimo koju klupu za odmor, kante za otpatke, naplaćivati parkinge, obezbijediti osvježenja i hranu kako za privremene turiste, ali i za slučajne prolaznike.  Fali nam i suvenira, moram priznati, jer svaki put kad dođem kući, pokušavam pronaći nešto novo i interesantno, ali mi to ne uspijeva baš svaki put. Ponekad sam čak i ja morala davati ideje trgovcima za neke od suvenira, ali ni to mi nije teško, jer se nadam da će bar nešto od svih ovih mojih nastojanja uroditi plodom i da će se ljudi vratiti u posjetu našoj zemlji, a ako ne oni, onda da će bar širiti dobru riječ o nama, a to je besplatna reklama koju treba iskoristiti.

Preporuka Evropljanima bi bila ta da je BiH blizu i vrlo povoljna zemlja za sve vrste odmora, od zračnih banja, preko planinarenja, pa do mora, te sa izvrsnom kuhinjom, dugogodišnjom tradicijom i brojnim interesantnim lokacijama.

KOMENTARI:
Loading...